De spaarrekening als iemand overleden is

Wat gebeurt er met de spaarrekening(en) van iemand die is overleden?

De spaarrekening als iemand overleden is

Had de overledene een eigen spaarrekening?

Bij een spaarrekening die alleen op haar/zijn naam staat, blokkeren we meteen na het melden van overlijden:

  • de spaarrekeningen die alleen op naam staan van de overledene
  • de toegang tot Mijn SNS (internetbankieren)
  • de toegang tot de SNS Mobiel Bankieren app

Goed om te weten:

  • We zetten periodieke overschrijvingen stop.
  • Een eventuele volmacht vervalt.
  • Er kan nog wel geld gestort worden op de rekening.

Was de spaarrekening gezamenlijk?

Deelde de overledene de spaarrekening met iemand anders?

Dan blokkeren we:

  • de toegang tot Mijn SNS van de overledene.
  • de SNS Mobiel Bankieren app van de overledene

Goed om te weten:

  • De andere rekeninghouder kan de rekening gewoon blijven gebruiken.
  • Periodieke overschrijvingen worden niet stopgezet. De andere rekeninghouder kan deze wel veranderen of stopzetten in Mijn SNS als dat nodig is.
  • Een eventuele volmacht blijft bestaan.

Had de overledene ook een betaalrekening?

Lees dan ook: De en/of-rekening als je partner overleden is
of De betaalrekening als iemand overleden is

Wil je een overlijden melden?

Wil je een overlijden melden?

Allereerst: gecondoleerd. Om de financiƫle zaken van de overledene goed af te handelen is het belangrijk dat je het overlijden bij ons meldt.
Geldzaken rondom overlijden

Geldzaken rondom overlijden

We helpen je graag als je geldzaken rondom een overlijden moet regelen. Bijvoorbeeld als een dierbare van je is overleden. Of als je je nabestaanden goed wilt achterlaten.

Pagina laatst aangepast: 28 maart 2019

Terug naar boven