De nieuwe SNS App
Download nu de nieuwe app.
Je kunt de nieuwe app gebruiken als je een particuliere rekening, hypotheek of verzekering bij ons hebt. Download de SNS App voor je smartphone of tablet in de App Store of Google Play.
Handiger in gebruik?
Het gebruik is simpeler gemaakt zodat je bijvoorbeeld makkelijker en sneller kunt overboeken of een betaalverzoek kunt sturen. In je nieuwe overzicht staan al je producten bij elkaar. Je ziet in één oogopslag hoe je rekeningen, beleggingen, verzekeringen en hypotheek ervoor staan. Alleen jij hebt toegang, want je logt in met je eigen mobiele pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.
Wat kun je met de SNS App?
- Overboeken
- Betalen met iDEAL
- Apple Pay
- SNS Mobiel Betalen activeren
- Betaalverzoek
- Inzicht in je geld: je inkomsten en uitgaven, handig ingedeeld per categorie
- Rekeningdetails bekijken
- Veel zelf regelen zoals je betaalpas beheren of limieten aanpassen
- Nieuw product toevoegen
- Je saldo checken zonder in te loggen
- Vragen stellen via de chat
- Documenten bekijken zoals het jaar- of renteoverzicht
- Inloggen en opdrachten ondertekenen in Mijn SNS
Lees meer over wat je verder allemaal kunt doen met de SNS App
We hebben bestaande functies verbeterd, en nieuwe handige functies toegevoegd:
- Dark mode
- Spaarpotten: op een gezamenlijke rekening kan je mederekeninghouder de spaarpotten ook zien
- Kijk vooruit: overzicht van ingeplande overboekingen, incasso’s en voorspelde bij- en afschrijvingen
- De QR-code scanner blijft bovenin het overzicht staan, ook na het inloggen
Meer uitleg kun je ook lezen in de brochure aan de slag met de SNS App
Veiligheid voorop
In de app zijn je bankzaken veilig. Je logt in met je eigen pincode of je vingerafdruk. Als je je inloggegevens geheimhoudt, kan alleen jij bij je geld.De app slaat geen financiële gegevens op in je telefoon. Je bepaalt zelf hoeveel je kunt overboeken zonder digipas en welke functies je aan- of uitzet in de app. En ben je je telefoon of tablet kwijt? Dan kun je via Mijn SNS of de SNS Klantenservice de app meteen op afstand uitschakelen.
Vragen over de nieuwe SNS App
-
Ja, naast de nieuwe SNS App kun je ook de oude SNS Mobiel Bankieren app nog gebruiken.
-
Onder het app icoon zie je bij de nieuwe app ‘SNS’ staan, en bij de oude app ‘Bankieren’. Verder herken je het ook aan het nieuwe uiterlijk in de app.
-
Nee, je hoeft niks te doen. Je krijgt automatisch nieuwe versies van de app aangeboden via de bèta kanalen van Apple en Google.
-
Voor de veiligheid kun je maximaal 4 inlogmiddelen aanmelden. Met inlogmiddelen bedoelen we je digipas, browsercode, maar ook je app. Heb je de SNS Mobiel Bankieren app bijvoorbeeld op je telefoon en je tablet staan? Dan zijn dat 2 aanmeldingen. In de oude app zie je bij ‘Zelf regelen’ > ‘Inloggen en limieten’ > ‘Inlogmiddelen’ hoeveel inlogmiddelen je hebt aangemeld. Daar kun je ze ook verwijderen. In de nieuwe app ga je naar ‘Zelf regelen’ > ‘Veiligheid en toegang’ > ‘Inlogmiddelen en limieten’.
-
Alle functies van de huidige app vind je al in de nieuwe app. Zoals overboeken, betalen met iDEAL, je producten bekijken, aanpassen of instellen, een betaalverzoek sturen, spaarpotten, inzicht in je geld en Apple Pay. Nieuw in de app is een donker thema, ook wel ‘dark mode’ genoemd.
-
Nee, de app is nu alleen geschikt voor particuliere klanten. Met een zakelijke rekening kun je op een later moment de nieuwe app gaan gebruiken.
-
Voorlopig kun je de oude SNS Mobiel Bankieren app gewoon blijven gebruiken. In de app store hebben we de naam wel al aangepast naar SNS Zakelijk, omdat zakelijke klanten deze app voorlopig nog gebruiken.
-
Nee, je hoeft Apple Pay niet opnieuw te activeren. In de nieuwe app zie je bij Zelf regelen > Apple Pay op welke rekening en apparaat Apple Pay geactiveerd is.
-
De nieuwe app werkt voor de veiligheid alleen op toestellen met Android 8.0 of hoger, of iOS 14.0 of hoger. Zo weten we zeker dat je toestel beveiligingsupdates heeft ontvangen en dus zo veilig en beschermd mogelijk
-
Open de oude app, maar log nog niet in. Tik rechtsboven op het vraagteken, en daarna op de knop 'Afmelden' (Android) of 'Opnieuw aanmelden' (iOS). Verwijder daarna de oude app van je toestel. Voor Android houd je het app icoon ingedrukt en tik je op 'Deïnstalleren'. Voor iOS houd je de app ingedrukt en tik je op 'Verwijder app'.
-
Seintjes zitten nog niet in de nieuwe app. We werken aan het toevoegen van pushberichten. Wil je je seintjes aanpassen? Log in op Mijn SNS en ga naar 'Zelf regelen' > 'Seintjes'.
-
Tik in je overzicht rechts bovenin op het icoon met het pijltje om uit te loggen.
-
Tik op je spaarrekening om naar je rekeningoverzicht te gaan. Tik daarna bovenin op 'Zelf regelen' > 'Rekeningdetails' om je opgebouwde rente zien.
-
Ja, je contacten staan al in je adresboek. Ga naar 'Zelf regelen' > 'Rekeningen' > 'Adresboek' om je contacten te bekijken of aan te passen. Ook kun je hier een nieuw contact toevoegen.
-
Ja, al je ingeplande (periodieke) overboekingen zijn overgezet. Ga naar 'Zelf regelen' > 'Rekeningen' > 'Ingeplande overboekingen' om je ingeplande overboekingen te bekijken.
-
Als de nieuwe SNS App én de SNS Zakelijk App op je toestel staat, opent bij een iDEAL-betaling standaard de nieuwe app. Voor iOS kun je tikken op de link ‘Betalen met de SNS Zakelijk App’. Voor Android kun je instellen welke app je wilt openen. Ga in de instellingen-app op je toestel naar de instellingen van de SNS App. Tik op 'Instellen als standaard' of 'Standaard openen' en kies bij 'Naar ondersteunde URL's' voor 'Altijd vragen'. Stel dit ook zo in voor de SNS Zakelijk App. Voortaan krijg je bij elke iDEAL-betaling de vraag welke app je wilt openen.
De voorwaarden van de SNS App
In de voorwaarden lees je wat je van ons kunt verwachten. Maar ook wat wij van jou verwachten. Lees ze goed door voor je de app gebruikt.

Hoe werkt betalen met de app?
