Nieuw overboekscherm in Mijn SNS

Een nieuw scherm in Mijn SNS voor overboeken. Dat is misschien even wennen en zoeken naar de verschillende mogelijkheden.

Daarom hebben we de meest gestelde vragen erover voor je op een rijtje gezet.

1.Waar vind ik mijn eigen rekeningen en eerder opgeslagen rekeningnummers van anderen?

Je eigen rekeningen en alle opgeslagen rekeningnummers vind je in het adresboek. Het adresboek open je door aan het einde van het veld 'Naam ontvanger' op het adresboek-icoon te klikken.

Geld overboeken naar een eerder opgeslagen rekeningnummer

Wil je overboeken naar een rekeningnummer uit je adresboek? Voer de naam in en er wordt automatisch in het adresboek gezocht. Wil je liever zelf een contactpersoon selecteren? Klik dan op het boekje.

Overboeken tussen je eigen rekeningen?

Klik dan op het adresboek om je eigen rekeningen makkelijk te vinden.

Tip: Het wordt nog makkelijker als je je eigen rekeningen een naam geeft via ‘instellingen – Rekeninggegevens – Rekeningnaam aanpassen’.

2. Hoe kan ik geld overboeken in een andere valuta?

De meeste overboekingen worden in euro’s verzonden, daarom is dit alvast vooraf ingevuld. Wil je overboeken in een andere valuta? Klik dan op het euro-teken en kies de valuta.

3. Kan ik meerdere overboekingen in 1x verzenden?

Dat kan: Klik na het invoeren van je opdracht op de button 'Nog een overboeking'.

4. Hoe boek ik geld over naar een rekening buiten Europa?

Vul het buitenlandse rekeningnummer in. Het scherm past zich daarop aan en laat meteen zien welke gegevens je nog meer moet invullen.

Goed om te weten: Voor rekeningnummers buiten Europa kun je geen periodieke overboeking instellen.

5. Ik wil geld overboeken van een andere rekening dan staat ingevuld. Hoe doe ik dat?

De meest gebruikte rekening is alvast ingevuld. Wil je van een andere rekening geld overboeken? Geen probleem! Klik op het oranje pijltje achter het rekeningnummer en kies je rekening.

Goed om te weten: Wil je geld overboeken vanuit de homepage van Mijn SNS? En heb je daar aangegeven vanaf welke rekening je overboekt? Dan staat er in het nieuwe overboekscherm je meest gebruikte rekening en niet automatisch de rekening die je hebt gekozen. Let op dat je de voorkeursrekening aanpast zoals hierboven aangegeven.

6. Hoe plan ik een overboeking in? Hoe stel ik een periodieke overboeking in?

De meeste overboekingen worden direct verzonden. Wil je liever overboeken met een datum in de toekomst? Of periodiek? Klik dan op het oranje pijltje in het vakje ‘Inplannen voor’ en maak je keuze.

Bij ‘Ingeplande overboekingen’ kun je deze opdrachten per rekening terugvinden en aanpassen.

7. Hoe stel ik ‘automatisch sparen’ in?

Klik in het vakje ‘Inplannen voor’ op het oranje pijltje. In het scherm dat daarop volgt kun je kiezen om automatisch te sparen.

8. Hoe onderteken ik de opdracht?

Gebruik het inlogmiddel van jouw keuze om opdrachten te ondertekenen.

Tip! Wist je dat je nu ook overboekingen kan ondertekenen door met de mobiel bankieren app de QR-code te scannen? Ontdek het gemak en download de app.

Inloggen op Mijn SNS

Inloggen op Mijn SNS

Log in op Mijn SNS en bekijk hoe overboeken werkt.
Waar kunnen we je bij helpen?

Waar kunnen we je bij helpen?

Heb je een vraag? Kijk dan even op onze klantenservice pagina. Bel ons of stuur ons een bericht. We helpen je graag.

Terug naar boven