Klanten vertellen

Remco Groeneweg kocht in 2022 zijn 1e huis. Om de financiering te regelen, kwam hij bij Jelle de Beer van SNS terecht. Hij was de 1e klant van het SNS Adviespunt en sloot met hulp van Jelle zijn hypotheek bij ons af. 2 jaar later had hij Jelle’s hulp opnieuw nodig. Remco vertelt over zijn ervaringen.

Hoe kwam je bij SNS Adviespunt terecht?

‘Mijn toenmalige vriendin en ik wilden in 2022 ons 1e huis kopen. Maar in de huidige tijden is dat nog niet zo makkelijk. Daarom namen we een aankoopmakelaar in de arm: PH Makelaardij. Zij deden vaker zaken met Jelle de Beer van SNS en zo werden wij aan elkaar gekoppeld. Onze 1e afspraak was tijdens de opening van het SNS Adviespunt. We waren dus de 1e echte klanten!’

Hoe was het contact met Jelle?

‘Ik had vanaf het begin heel veel vertrouwen in de expertise van Jelle. En het contact was heel prettig: hij legde alles uit in begrijpelijke taal, wat extrafijn is bij een 1e koophuis. We hadden toen zelf nog niet heel veel kennis over het proces en alles wat geregeld moest worden. Jelle gaf goed en duidelijk advies, dat ook verder ging dan alleen het afsluiten van een hypotheek. Hij dacht ook na over het totaalplaatje, bijvoorbeeld over de verzekeringen die we nodig hadden. En ook na het afsluiten bij de hypotheek was er nog alle ruimte om vragen te stellen. We kregen steeds heel snel antwoord. Uiteindelijk was alles binnen een maand of 3 geregeld!’

Wat vond je van het SNS Adviespunt?

‘Wat ik heel prettig vond was het kleinschalige van het Adviespunt. Daardoor wordt ’t al snel informeel en had ik ’t gevoel dat Jelle me echt kende. Ook heel fijn om Jelle’s ervaringen te horen trouwens, ook dat schept vertrouwen. En daarnaast de bereikbaarheid: we konden altijd bij SNS terecht met al onze vragen. Niets was te veel.’

Helaas liep het een beetje anders, en had je de hulp van Jelle weer nodig …

‘Dat klopt. Uiteindelijk zijn mijn vriendin en ik jammer genoeg uit elkaar gegaan. Gelukkig is dat vriendschappelijk gegaan en konden we samen alles goed regelen. Maar het betekende wel heel veel administratie. Ik wilde namelijk in ons huis blijven wonen. Dus zocht ik weer contact met Jelle. Hij keek of ik het huis in m’n eentje kon betalen. Gelukkig kon dat!’’

Hoe was je ervaring dit keer?

‘Jelle heeft me geholpen met het administratieve gedeelte. Alles is goed geregeld: ik ben tevreden. En ik heb nu vaker contact gehad met Jelle, dus we kennen elkaar weer wat beter. En dat scheelt: als je geholpen wordt door iemand die je kent, dan geeft dat een goed gevoel. Dat persoonlijke contact blijft prettig.’

Hoe ziet de toekomst er nu uit?

‘Het huis is inmiddels helemaal naar mijn smaak: nieuwe keuken, nieuwe vloer, vloerverwarming … Jelle heeft me het vertrouwen gegeven dat ik het huis kan blijven betalen; dat geeft heel veel rust. Dus ik heb er zin in om lekker hier te blijven genieten, samen met m’n hond.’

Onze contactgegevens op een rij

Onze contactgegevens op een rij

Bel ons, stuur een mail, stel je vraag via social media of ga naar 1 van de bijna 200 SNS Winkels.