De browsers die u gebruikt wordt niet meer ondersteund.
Toegang via Windows XP met Internet Explorer 8 of lager wordt per 10 mei 2015 beëindigd.

Kijk hier voor meer informatie.

tekst browser
SNS Bank

Geef je mening

 

SNS Zelf Beleggen stopt

Op 1 juli 2016 stopt SNS Zelf Beleggen. Heb jij SNS Zelf Beleggen? Dan heb je van ons een brief ontvangen over je mogelijkheden. Hier vind je nog meer informatie.



Wil je je beleggingen verkopen?

Tot 1 juli 2016 kun je je beleggingen verkopen en eventuele optieposities sluiten op een moment dat het jou uitkomt. Dit doe je in Mijn SNS Beleggen of via de SNS Orderlijn: 030 - 633 30 01. De transactiekosten krijg je achteraf van ons terug. Bij de berekening van deze kosten gaan we uit van de beleggingen in je portefeuille op de datum die in je brief staat genoemd. Zie voor meer informatie de vraag “Hoe worden mijn verkoopkosten vergoed” verderop op deze pagina.

Sluit deze uitleg

Wil je bij SNS blijven beleggen?

Stap dan over naar SNS Profiel Beleggen. Dit is een vorm van online vermogensbeheer. Je belegt met het risicoprofiel dat bij je past. Met meer ondersteuning, eenvoud en gemak dan je gewend was bij SNS Zelf Beleggen. Als je nu overstapt, betaal je geen servicekosten tot 1 juli 2016. Dus hoe eerder je overstapt, hoe langer je plezier hebt van deze aanbieding.

  • Lees meer over SNS Profiel Beleggen, de SNS Profielfondsen en de kosten.
  • Met het formulier Aanvragen SNS Profiel Beleggen vraag je ons SNS Profiel Beleggen te openen en je beleggingen van SNS Zelf Beleggen te verkopen en de opbrengst over te boeken naar je nieuwe rekening. Zorg ervoor dat het formulier vóór 30 juni 20:00 uur bij ons binnen is.
Sluit deze uitleg

Wil je je beleggingen overboeken?

Je kunt je beleggingen overboeken naar een andere bank of beleggingsonderneming. Check daar eerst of je wel al je beleggingen naar hen kunt overboeken. Open daarna je nieuwe rekening. Zodra die is geopend, vraag je ons met het Overboekingsformulier je portefeuille over te boeken. We rekenen hier geen kosten voor.

  • Let op
    Zorg ervoor dat het formulier vóór 30 juni 20:00 uur bij ons binnen is. Daarna blokkeren we je portefeuille en kun je niet meer handelen. Op die manier kunnen we je portefeuille veilig overboeken naar je nieuwe bank. Hoe lang dat duurt hangt af van de inhoud van je portefeuille en je nieuwe bank of beleggingsonderneming. Gemiddeld hebben we 20 werkdagen nodig om je portefeuille over te boeken. Vind je het vervelend als je langere tijd niet kunt handelen? Dan kun je misschien beter je beleggingen verkopen in plaats van ze over te boeken. De verkoopkosten krijg je (deels) terug. Bij de vergoeding van deze kosten gaan we uit van de beleggingen in je portefeuille op de datum die in je brief staat genoemd. Zie voor meer informatie de vraag “Hoe worden mijn verkoopkosten vergoed” verderop op deze pagina.
Sluit deze uitleg

Wil je bij de ASN Bank gaan beleggen?

Met ASN Optimaalbeleggen beleg je zelfstandig en kun je kiezen uit de 7 duurzame ASN Beleggingsfondsen. Meer hierover vind je op asnbank.nl/optimaalbeleggen. Daar open je ook heel gemakkelijk je rekening. Zodra dit is geregeld, verkoop je (deels) zonder kosten je huidige beleggingen. Bij de vergoeding van deze kosten gaan we uit van de beleggingen in je portefeuille op de datum die in je brief staat genoemd. Zie voor meer informatie de vraag “Hoe worden mijn verkoopkosten vergoed” verderop op deze pagina. Daarna maak je de opbrengst over naar je nieuwe rekening bij de ASN Bank. Heb je al ASN-fondsen? Boek ze gratis over met dit Overboekingsformulier naar je nieuwe ASN Optimaal Beleggen.

Sluit deze uitleg

Veelgestelde vragen

Waarom stopt SNS met SNS Zelf Beleggen?

Met SNS Zelf Beleggen beleg je zonder onze hulp of begeleiding. Het is best ingewikkeld om een goed gespreide portefeuille op te bouwen en bij te houden. In de toekomst willen we onze klanten eenvoudige producten bieden en zoveel mogelijk ondersteunen. SNS Zelf Beleggen past niet in deze lijn en daarom stoppen we met deze rekening. SNS Profiel Beleggen sluit hierbij wel aan: je krijgt ondersteuning zodat je belegt met het risico dat bij je past.

Hoe worden mijn verkoopkosten vergoed?

Om je verkoopkosten te bepalen, gaan we steeds uit van de datum op je brief:

  • De portefeuille die je op die datum had, mag je gratis verkopen. Dit kan op ieder moment tot aan de einddatum van 1 juli 2016. Ook als wij die portefeuille verkopen op 1 juli betaal je daarvoor geen kosten. Een dag nadat je beleggingen zijn verkocht, krijg je je kosten terug op je SNS Zelf Beleggen. Je ziet dit op je afschrift.
  • Heb je aandelen toegewezen gekregen uit de emissie van ABN Amro? Ook voor de verkoop van die aandelen krijg je je kosten terug.
  • Natuurlijk kun je ook na de datum op de brief nog steeds beleggingen kopen en verkopen tegen de kosten die je gewend bent. In het voorbeeld zie je hoe we de kosten berekenen.

    Voorbeeld:
    op verzenddatum van de brief had je 1.000 aandelen Philips in je portefeuille. Als jij deze aandelen zelf verkoopt of als wij ze verkopen, krijg je de kosten achteraf volledig vergoed. Koop je 500 aandelen Philips bij en verkoop je daarna alle 1.500 aandelen? Dan vergoeden we niet alle kosten, maar tweederde van je kosten.

Waarom kan ik bij SNS niet meer zelf kiezen hoe ik beleg?

Bij SNS Zelf Beleggen koos je zelf je beleggingen. Maar past je manier van beleggen dan wel bij je persoonlijke situatie? We willen je hier graag meer in ondersteunen. Daarom beleg je bij SNS Profiel Beleggen in het fonds dat past bij je profiel, met het risico dat bij je past.

Ik heb nog geen brief gehad

Heb je nog geen brief van ons gekregen? Bel ons dan: 030 - 633 30 01.

Ik heb een brief gehad met een andere einddatum

Van klanten die al een tijd niet hebben belegd, beëindigen we de rekening al eerder beëindigd.
Wil je iets weten over je opgeheven rekening? Bijvoorbeeld omdat je het tegoed niet op je rekening ontvangen hebt? Vul dan het formulier Navragen in.
Verder heeft een beperkte groep klanten een iets afwijkende situatie. Bij hen wordt SNS Zelf Beleggen pas per 1 augustus of 1 september gestopt. Twijfel je over je situatie? Bel ons dan: 030 - 633 30 01.

Waarom is mijn optiecontract beëindigd?

Van klanten die al een tijd geen optieposities hebben gehad, is het optiecontract op 14 december 2015 beëindigd. Wanneer je nieuwe optieposities wilt openen raden we je aan dit bij een andere bank of beleggingsonderneming te doen.

Kan ik nog in andere fondsen beleggen dan de SNS Profielfondsen?

Bij ons kun je geen rekening meer openen waarmee dit kan. Wel kun je bij een aantal andere banken of beleggingsondernemingen rechtstreeks via de beurs beleggen in SNS Beleggingsfondsen.

Ik beleg nu in het ASN Groenprojectenfonds. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Sinds eind januari is het ASN Groenprojectenfonds genoteerd op de beurs. Dat betekent dat je het fonds ook kunt overboeken naar de meeste andere banken of beleggingsondernemingen. Natuurlijk kun je het ook elke dag zonder kosten verkopen. Wil je gaan beleggen bij de ASN Bank? Open dan eerst ASN Optimaalbeleggen om je fonds gratis over te boeken naar je nieuwe rekening.

Wat gebeurt er als ik niets doe?

Heb je op 1 juli 2016 nog niet gekozen, dan verkopen we je beleggingen en sluiten we je eventuele optieposities tegen de koers die dan geldt. Heb je nog geld op je rekening? Dan maken we het hele bedrag, inclusief de eventuele rente, over naar je tegenrekening. Daarna beëindigen we je SNS Zelf Beleggen.

Hoe beëindig ik mijn SNS Zelf Beleggen?

Via het Opheffingsformulier geef je ons opdracht je SNS Zelf Beleggen te beëindigen. Heb je nog beleggingen? Dan verkopen we deze voor je. De opbrengst van de verkopen maken we, inclusief het geldsaldo en de eventuele rente, over naar het rekeningnummer dat je op het formulier invult.
Via Mijn SNS Beleggen kun je ook zelf je verkoopopdrachten opgeven en daarna het geld overboeken naar je tegenrekening. Uiterlijk 1 juli 2016 beëindigen we je rekening.

Mijn SNS Zelf Beleggen is beëindigd, maar ik heb geen geld ontvangen

Na de beëindiging van je SNS Zelf Beleggen maken we het geldbedrag over naar je tegenrekening die bij ons bekend is. Heb je je tegoed niet op je rekening ontvangen? Vul dan het formulier Navragen in.

Hoe kan ik mijn tegenrekening wijzigen?

Klopt je tegenrekening niet? Met dit formulier kun je deze wijzigen. Kun je inloggen in Mijn SNS? Wijzig dan je tegenrekening online.

Ik heb nog dividendrechten in mijn portefeuille

Wanneer je nog dividendrechten hebt die pas na 1 juli betaalbaar zijn, dan keren wij dit zo spoedig mogelijk na de uitkering in geld uit. We maken het bedrag over naar je tegenrekening.

Ik kan mijn rekening niet meer online inzien op Mijn SNS Beleggen

Nadat je rekening is opgeheven is je SNS Zelf Beleggen niet meer online zichtbaar. Daarom sturen we je sinds 1 juni effectennota’s per post. Ook je fiscaal jaaroverzicht over 2016 ontvang je begin 2017 per post.

Is het verstandig om mijn verkooporders na 30 juni door SNS te laten doen?

Het is altijd beter om zelf het verkoopmoment van je belegging te kiezen. Daarom adviseren we je om vóór 1 juli zelf te bepalen hoe en wanneer je je belegging verkoopt.

Ik had op 1 juli nog beleggingen. Wanneer worden deze verkocht?

Wanneer je op 1 juli nog beleggingen had, verkopen we deze zo snel en zorgvuldig mogelijk voor je. We berekenen je hier geen verkoopkosten voor. We beginnen op 1 juli met het verkopen van de beleggingen van onze klanten. Door marktomstandigheden of door omstandigheden van het specifieke aandeel, obligatie of optieserie zou het kunnen dat de verwerking van je orders langer duurt dan 1 beursdag.

Voor mijn aandeel is een Corporate Action aangekondigd

Wanneer het aandeel waar je in belegt een Corporate Action uitvoert (bijvoorbeeld een claimemissie) waarbij de deadline van aanmelding na 1 juli ligt, kun je hier niet meer op inschrijven. We verkopen eventuele claims samen met de aandelen zo spoedig als mogelijk vanaf 1 juli.

Wanneer weet ik wat de opbrengst is van de verkopen die SNS doet?

Vanaf vrijdag 1 juli proberen we je beleggingen zo spoedig mogelijk te verkopen. Het zou kunnen dat dit langer duurt dan 1 beursdag. De uitvoeringskoers van de orders krijg je bevestigd op de nota die je per post ontvangt.

Berekent SNS kosten voor de verkopen op en na 1 juli?

Nee, de gebruikelijke transactiekosten voor het verkopen of sluiten van posities zullen niet in rekening worden gebracht bij de beleggingen die wij voor je verkopen.

Ik heb een periodieke overboeking naar SNS Zelf Beleggen

Als je periodiek automatisch een bedrag naar je SNS Zelf Beleggen overboekt vanaf een andere SNS rekening, dan zetten wij deze voor je stop. Boek je over vanaf een rekening bij een andere bank? Vergeet deze overboeking dan niet zelf stop te zetten.

Wanneer ontvang ik het saldo van mijn SNS Zelf Beleggen?

Rekeningen waar geen belegging meer op staan heffen we direct vrijdag 1 juli op. Het nog aanwezige saldo zal, inclusief de rente, waarschijnlijk maandag 4 juli op je tegenrekening staan. Heb je nog wel beleggingen op je rekening? Dan moeten we deze eerst verkopen. We maken het geld van je SNS Zelf Beleggen naar je tegenrekening over zodra alle verkopen zijn afgerond en afgewikkeld. Dat zal op zijn vroegst woensdag 6 juli zijn. Wanneer we niet al je beleggingen op vrijdag 1 juli kunnen verkopen, ontvang je ook je saldo later. We wachten tot alle verkopen zijn afgerond en maken dan het totaalbedrag inclusief rente naar je over.