Tegenrekening wijzigen

Je kunt de tegenrekening (of incassorekening) van je spaarrekening, beleggingsrekening of SNS Doorlopend Krediet wijzigen.
Goed om te weten: Voor je hypotheek werkt ’t anders. Je hypotheek schrijven we automatisch van je SNS betaalrekening af. Wil je dat veranderen in een rekening bij een andere bank? Lees hoe je dat doet

Inloggen met de app, digipas of browsercode

Heb je bij ons een betaalrekening en log je in met de SNS Mobiel Bankieren app met een QR-code, digipas of browsercode? Dan kun je je tegenrekening meteen wijzigen. Je ondertekent het formulier en je wijziging is meteen verwerkt.

Inloggen met je digicode

Heb je geen digipas en log je in met je digicode of QR-code? Dan print je het formulier en stuur je het samen met een kopie van een geldig identiteitsbewijs naar ons op.

Je kunt je bij SNS identificeren met een geldig paspoort, een geldige identiteitskaart (afgegeven in Nederland of een ander EU-land), een geldig Nederlands rijbewijs of een verblijfsvergunning.

Een veilige kopie van je identiteitsbewijs

Om zeker te weten dat jij degene bent die iets wilt aanpassen, vragen we om een kopie van je identiteitsbewijs. Zo maak je een veilige kopie en is je privacy beschermd:

  • Maak in de kopie je burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijfers onderaan.
  • Maak je pasfoto onzichtbaar.
  • Zet op de kopie dat die voor ons is bedoeld en de datum waarop je de kopie afgeeft.
  • Als je identiteitsbewijs een pasje is, maak dan alleen een kopie van de voorkant.

Je kunt ook een kopie van je identiteitsbewijs maken met de KopieID app van de Rijksoverheid.

Voor je aanpassing verwerken we je persoonsgegevens. Meer weten over de verwerking van je persoonsgegevens? Kijk in ons Privacy- & Cookiereglement
op snsbank.nl.

Tegenrekening wijzigen voor een kind

Een tegenrekening wijzigen mag alleen als je meerderjarig bent. Ben je jonger dan 18? Vraag dan aan je wettelijk vertegenwoordiger om dat te doen.

Alleen tegenrekening in SEPA-land

De tegenrekening moet een betaalrekening zijn bij een bank in een SEPA-land.

Tegenrekening van je hypotheek wijzigen

Je hypotheek schrijven we automatisch van je SNS betaalrekening af. Wil je dat veranderen in een rekening bij een andere bank? Gebruik dan het machtigingsformulier.

Staat je rekening niet in Mijn SNS, heb je geen Mijn SNS of wil je dat we je helpen? Ga dan met een geldig identiteitsbewijs naar een SNS Winkel. Dan wijzigen we daar je tegenrekening en is het meteen goed geregeld.

Rekening toevoegen aan mijn SNS

Staat je rekening niet in Mijn SNS en wil je graag je bankzaken online gaan regelen, zoals je tegenrekening wijzigen? Dan kun je je rekening ook eerst toevoegen aan Mijn SNS

Tegenrekening nu wijzigen

Tegenrekening nu wijzigen

Staat de rekening waarvan je de tegenrekening wilt wijzigen in Mijn SNS? Dan kun je nu je tegenrekening wijzigen.
Tegenrekening Hypotheek

Tegenrekening Hypotheek

Als je de tegenrekening voor je hypotheek wilt veranderen in een rekening bij een andere bank, heb je een formulier nodig.