Betalen met je SNS Creditcard

Met je SNS Creditcard betaal je makkelijk online en in winkels in binnen- en buitenland. Hoe werkt een creditcard eigenlijk?

    Bestedingslimiet op je creditcard

    Op je SNS Creditcard zit een limiet. Dat is het bedrag dat je mag uitgeven. Hoeveel dat is, is afhankelijk van je inkomsten en uitgaven. Als je een creditcard aanvraagt bij International Card Services (ICS), geef je aan welke limiet je wilt. ICS berekent of dat past bij je financiële situatie.

    Extra saldo op je creditcard zetten

    Wil je met je nieuwe creditcard een bedrag betalen dat net boven je limiet ligt? Of denk je dat je je creditcard op vakantie veel gaat gebruiken? Dan kun je via Mijn ICS of de ICS App met iDeal meteen een bedrag van je betaalrekening naar je creditcard overboeken. Zo zorg je ervoor dat je meer kunt betalen dan de bestedingslimiet van je creditcard.

    De rekening betalen met je creditcard

    Zo betaal je

    In de meeste winkels en restaurants gebruik je je creditcard net als je betaalpas met een pincode. Je kunt ook contactloos betalen.

    Voor de veiligheid vragen winkels je soms ook om je handtekening of je identiteitsbewijs.

    Betalen met je creditcard via internet

    Met de SNS Creditcard kun je ook online betalen. Bij een aankoop op internet vul je naast je creditcardnummer een CVV-code in. Je vindt deze code op de achterkant van je creditcard bij de handtekeningenstrook: de laatste 3 cijfers van het nummer zijn de CVV-code.

    Extra beveiliging met Verified by Visa en de e-Code

    • In Nederland beveiligen steeds meer webwinkels de creditcardbetalingen met Verified by Visa. Dit is een zelfgekozen wachtwoord. De 1e keer dat je online iets koopt met je creditcard, kun je meteen een wachtwoord hiervoor instellen.
    • Met de ICS App kun je een online aankoop eenvoudig en veilig betalen door de e-Code te gebruiken die de App voor je aanmaakt.
    • Gebruik je de ICS App niet en wil je online iets kopen? Dan heb je behalve een wachtwoord ook een extra verificatie nodig. Je krijgt die code in een sms’je.

    Betalen met je creditcard? Goed verzekerd!

    De meeste spullen die je koopt, zijn de eerste 180 dagen na aankoopdatum verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Maar niet alles is verzekerd en voor sommige spullen gelden andere bedragen. Hoe dat werkt, lees je in de voorwaarden van de aankoopverzekering.

    Bewaar altijd de bon van een aankoop. Je hebt hem nodig voor de verzekering.

    Contant geld opnemen met je creditcard

    Met de SNS Creditcard kun je ook contant geld pinnen bij veel geldautomaten met het Visa-logo. Dit kost je 4% van het bedrag dat je contant opneemt. Heb je een positief saldo op je creditcard? Dan betaal je 1% van het opgenomen bedrag en maximaal € 1,50. Neem je met je creditcard contant geld op in vreemde valuta? Dan betaal je ook een wisselkoersopslag van 2%.

    Alle kosten van je SNS Creditcard

    Online overzicht van je uitgaven

    Je creditcarduitgaven zie je in Mijn ICS en in de ICS App. Het overzicht is altijd actueel. Als je Mijn ICS of de ICS App niet gebruikt, krijg je elke maand een overzicht per post. Die kosten € 1 per stuk. Liever geen papieren overzicht? Dat regel je in Mijn ICS.

    Goed om te weten: Als je je kaart een maand lang niet gebruikt, dan krijg je geen overzicht.

    Vragen over je SNS Creditcard?

    Heb je een vraag over je creditcard? Dan kun je terecht bij ICS.

    Onterechte betaling?

    Controleer het overzicht van je uitgaven altijd goed. Zie je een transactie die onterecht is? Dan moet je dat bij ICS binnen 14 dagen melden na de datum van je maandelijkse afschrift. Gebruik hiervoor het formulier van ICS.

    Denk je zelfs aan fraude? Dan bel je meteen de ICS Servicedesk. Doe ook direct aangifte bij de politie.

    Creditcard verloren of gestolen?

    Bel altijd meteen de ICS Servicedesk op 020 – 660 06 11 en vraag naar de Afdeling Verlies en Diefstal. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar. Tip: Zet het nummer in je telefoon.