Toegankelijkheid
De website
We willen graag dat onze website voor een zo groot mogelijke groep te gebruiken is. Daar werken we continu hard aan. Dit doen we onder andere:
- We schrijven alles zo duidelijk mogelijk op, in begrijpelijke taal. Soms moeten we bepaalde woorden gebruiken. Bijvoorbeeld omdat dit zo in de wet staat. Dan leggen we dit uit zodat het duidelijk is wat we bedoelen.
- We zorgen dat je onze diensten en producten ook kunt gebruiken als je een zintuig mist en gebruikmaakt van een hulpmiddel, zoals een schermlezer.
- We zorgen dat teksten en foto’s of plaatjes goed zichtbaar zijn. Met duidelijke verschillen tussen kleuren en een goed leesbaar lettertype. Zijn de standaardletters of afbeeldingen te klein om ze goed te kunnen zien? Dan zorgen we dat je deze zelf groter kunt maken in de app of op de website.
- We hebben ervoor gezorgd dat je onze producten en diensten kunt gebruiken zonder dat je hiervoor kleuren moet kunnen zien.
- Geven we informatie via video, foto’s of plaatjes? Dan leggen we uit wat hierop te zien is en zorgen we ervoor dat het voorgelezen kan worden.
- Gebruiken we geluid? Dan zorgen we voor ondertiteling of een uitleg van de inhoud. We gebruiken geen flitsend licht of snel veranderende beelden, zodat je rustig zicht hebt.
Achter de schermen doen we ook technische aanpassingen ter verbetering van de toegankelijkheid van onze website. Bijvoorbeeld het verbeteren van toetsenbord- en stembediening, waardoor voorleessoftware de informatie beter kan begrijpen.
De SNS App
Met onze app regel je je bankzaken met je smartphone of tablet veilig en snel. De app is gebouwd volgens de laatste technieken en is daarom stabiel, snel en handig in gebruik. Ook in de app worden kleuren met veel contrast gebruikt om de leesbaarheid te verbeteren. Je kunt de app gebruiken in donkere modus, wat minder vermoeiend is voor je ogen. En de app is geschikt voor schermleessoftware VoiceOver (iOS) en TalkBack (Android). De eerste keer dat je de app gebruikt, zie je een uitleg over hoe het werkt en waar je de belangrijkste onderdelen kunt vinden. Hulp nodig bij het aanmelden? Lees er meer over op de pagina de SNS App downloaden en installeren. Wil je meer weten over de app bekijk de pagina over de SNS App .
Mijn SNS
Gebruik je liever je computer in plaats van je telefoon of tablet? Dan kun je je bankzaken ook altijd regelen via Mijn SNS. Ook deze omgeving is geschikt voor diverse schermleessoftware. Klik rechtsboven op de website op ‘Inloggen’. De eerste keer dat je inlogt, staat er een uitleg over hoe het werkt en waar je de belangrijkste onderdelen kunt vinden..
Veilig bankieren
We werken elke dag hard om te zorgen dat je jouw bankzaken veilig kunt blijven doen bij SNS. Offline en online. Lees wat criminelen doen, wat je zelf kunt doen om veilig te bankieren en hoe je fraude meldt. Lees meer over veilig bankieren.
Ondersteunende browser en besturingssystemen
Zorg ervoor dat je altijd de laatste versie hebt geïnstalleerd om er zeker van te zijn dat de website het beste werkt en veilig is.
Jouw suggesties
We vinden toegankelijkheid van al onze producten en diensten erg belangrijk. We zijn elke dag bezig om onze producten steeds beter en toegankelijker te maken. We houden hiermee rekening met de WCAG 2.2 AA richtlijnen voor toegankelijkheid. Heb je een tip voor ons ter verbetering van de toegankelijkheid? Laat het ons dan vooral even weten. Dat kan via de feedbackbutton aan de rechterkant op de website.
Information in English
Opening a bank account at SNS is possible if you have a Dutch social security number and a Dutch bank account in your name. Please take into account that all communication such as e-mail will be in Dutch. Currently, our mobile banking app is only available in Dutch, as well as our internet banking environment (Mijn SNS). However, when using a browser like Chrome, it is possible to have Mijn SNS translated by selecting Translate on the right of the address bar.
We can also provide you with more information via our customer service desk.
Hulpmiddelen voor jouw situatie?
-
Ben je blind of slechtziend? Bij SNS hebben we verschillende oplossingen om je te helpen om jouw bankzaken digitaal te doen.
Hulpmiddelen
Je kunt gebruikmaken van hulpmiddelen om je bankzaken te doen, zoals een schermlezer. We hebben ook een sprekende digipas in een groter formaat. Hiermee kun je inloggen in Mijn SNS en zo onder andere geld overboeken of wijzigingen doorgeven.
Wij zorgen ervoor dat je hiermee onze producten en diensten kunt gebruiken.
Voorleesfunctie
Onze website en de SNS App kunnen informatie voorlezen met software of instellingen op je mobiel, tablet, laptop of computer.
Heb je een Apple-toestel? Dan is de schermlezer automatisch meegeleverd. Dit heet ‘VoiceOver’ en deze instelling vind je onder ‘Toegankelijkheid’. Ook Android-toestellen hebben een schermlezer, dit heet Talkback. Je vindt deze instelling ook onder ‘Toegankelijkheid’.
Wanneer je langzaam met 1 vinger over het scherm van je telefoon beweegt, dan lezen beide schermlezers pictogrammen, knoppen en andere items op het scherm voor. Door dubbel te klikken op iets, selecteer je dat item.
Vergroten
In de SNS App, Mijn SNS en op de website kun je de gehele pagina vergroten door zelf in je browser op ctrl + te klikken. Op je telefoon kun je dit aanpassen in de instellingen. Je kunt ook de regelafstand vergroten om de tekst beter leesbaar te maken.
Bankieren met hulp van een ander
Wil of kun je je bankzaken niet (helemaal) meer zelfstandig doen? Dan zijn er verschillende manieren om hierbij hulp te krijgen. Op onze pagina over bankieren met hulp lees je hoe dat werkt en wat de mogelijkheden zijn.
Contactloos betalen
Met onze betaalpas kun je betalen en geld opnemen zoals je gewend bent. En je kunt contactloos betalen. Door de betaalpas tegen een contactloze lezer aan te houden, kun je betalingen doen tot een bepaald bedrag, zonder je pincode in te toetsen. Je kunt dit bedrag zelf aanpassen in Mijn SNS of de SNS App. Meer informatie vind je op onze pagina over contactloos betalen.
Contactloos betalen kan ook met je telefoon. Dit kan met Apple Pay of Google Pay.
Winkels
We hebben winkels door heel Nederland, zodat we goed bereikbaar zijn. Er is dus altijd wel een winkel bij jou in de buurt.
Toegankelijke geldautomaten
We vinden het belangrijk dat al onze klanten gebruik kunnen maken van de geld- en stortautomaten van Geldmaat. Verspreid over Nederland staan geldmaten voor het opnemen van biljetten. Een groot aantal van deze geldmaten beschikt over een spraakfunctie.
-
Heb je moeite met lezen en/of rekenen? Bij SNS bieden we verschillende diensten en oplossingen om je te helpen om jouw bankzaken zo goed mogelijk te kunnen doen.
Bankieren met hulp van een ander
Wil of kun je je bankzaken niet (helemaal) meer zelfstandig doen? Dan zijn er verschillende manieren om hierbij hulp te krijgen. Op onze pagina over bankieren met hulp lees je hoe dat werkt en wat de mogelijkheden zijn.
Voorleesfunctie
Onze website en de SNS App kunnen informatie voorlezen met software of instellingen op je mobiel, tablet, laptop of computer.
Heb je een Apple-toestel? Dan is de schermlezer automatisch meegeleverd. Dit heet ‘VoiceOver’ en deze instelling vind je onder ‘Toegankelijkheid’. Ook Android-toestellen hebben een schermlezer, dit heet Talkback. Je vindt deze instelling ook onder ‘Toegankelijkheid’.
Wanneer je langzaam met 1 vinger over het scherm van je telefoon beweegt, dan lezen beide schermlezers pictogrammen, knoppen en andere items op het scherm voor. Door dubbel te klikken op iets, selecteer je dat item.
Inloggen en betalen met vingerafdrukJe kunt met jouw vingerafdruk inloggen en betalingen bevestigen in de SNS App. Dat kan op je iPhone en iPad met Apple’s Touch ID. Het unieke patroon van jouw vingerafdruk wordt gescand en geeft je toegang tot de app. Dit moet je van tevoren in de app ingesteld hebben.
Contactloos betalen
Met onze betaalpas kun je betalen en geld opnemen zoals je gewend bent. En je kunt contactloos betalen. Door de betaalpas tegen een contactloze lezer aan te houden, kun je betalingen doen tot een bepaald bedrag, zonder je pincode in te toetsen. Je kunt dit bedrag zelf aanpassen in Mijn SNS of de SNS App. Meer informatie vind je op onze pagina over contactloos betalen.
Contactloos betalen kan ook met je telefoon. Dit kan met Apple Pay of Google Pay.
Contact via onze chatfunctie
In Mijn SNS en de SNS App kun je 24/7 chatten met de virtuele assistent. Chat je liever met een medewerker? Dat kan op werkdagen van 9 tot 17 uur.
Winkels
We hebben winkels door heel Nederland, zodat we goed bereikbaar zijn er is dus altijd wel een winkel bij jou in de buurt.
Toegankelijke geldautomaten
We vinden het belangrijk dat al onze klanten gebruik kunnen maken van de geld- en stortautomaten van Geldmaat. Verspreid over Nederland staan geldmaten voor het opnemen van biljetten. Een groot aantal van deze geldmaten beschikt over een spraakfunctie.
-
Heb je een fysieke beperking? Bij SNS bieden we verschillende diensten en oplossingen om je te helpen om jouw bankzaken zo goed mogelijk te kunnen doen.
Contactloos betalen
Met onze betaalpas kun je betalen en geld opnemen zoals je gewend bent. En je kunt contactloos betalen. Door de betaalpas tegen een contactloze lezer aan te houden, kun je betalingen doen tot een bepaald bedrag, zonder je pincode in te toetsen. Je kunt dit bedrag zelf aanpassen in Mijn SNS of de SNS App. Meer informatie vind je op onze pagina over contactloos betalen.
Contactloos betalen kan ook met je telefoon. Dit kan met Apple Pay of Google Pay.
Contact via onze chatfunctie
In Mijn SNS en de SNS App kun je 24/7 chatten met de virtuele assistent. Chat je liever met een medewerker? Dat kan op werkdagen van 9 tot 17 uur.
Winkels
We hebben winkels door heel Nederland, zodat we goed bereikbaar zijn. Er is dus altijd wel een winkel bij jou in de buurt. We hebben onze winkels ook toegankelijk gemaakt voor mensen met een beperking.
Toegankelijke geldautomaten
We vinden het belangrijk dat al onze klanten gebruik kunnen maken van de geld- en stortautomaten van Geldmaat. Verspreid over Nederland staan geldmaten voor het opnemen van biljetten. Een groot aantal van deze geldmaten beschikt over een spraakfunctie.
-
Ben je doof of slechthorend? Bij SNS bieden we verschillende diensten en oplossingen om je te helpen om jouw bankzaken zo goed mogelijk te kunnen doen.
SNS App en Mijn SNS
Met de SNS App en Mijn SNS regel je jouw bankzaken veilig en makkelijk zelf, op je smartphone of tablet. Gebruiken we geluid in video’s waarin we onze producten of diensten uitleggen? Dan zorgen we voor ondertiteling of een uitleg van de inhoud.
Contact via onze chatfunctie
In Mijn SNS en de SNS App kun je 24/7 chatten met de virtuele assistent. Chat je liever met een medewerker? Dat kan op werkdagen van 9 tot 17 uur.
Winkels
We hebben winkels door heel Nederland, zodat we goed bereikbaar zijn als je graag door een medewerker geholpen wilt worden. Er is dus altijd wel een winkel bij jou in de buurt.
Toegankelijke geldautomaten
We vinden het belangrijk dat al onze klanten gebruik kunnen maken van de geld- en stortautomaten van Geldmaat. Verspreid over Nederland staan geldmaten voor het opnemen van biljetten.
