Daglimiet: hoeveel kun je per dag overboeken?
In Mijn SNS kun je elke dag een maximumbedrag overboeken. Hoe hoog dit bedrag is, hangt af van het inlogmiddel waarmee je je overboeking ondertekent: met je SNS App, je digipas, met je browsercode of met je digicode. We zetten het maximum bedrag per inlogmiddel op een rijtje.
Goed om te weten: Gebruik je je digipas of de app (met QR-code)? Dan kun je je daglimiet zelf aanpassen. Handig als je binnenkort een grote aankoop wilt doen, bijvoorbeeld. Je past je daglimiet aan bij Zelf regelen -> Veiligheid en Toegang -> Limieten. Log na het aanpassen opnieuw in om je nieuwe limiet te activeren. Ben je nog geen 18? Dan moet je wettelijk vertegenwoordiger zelf inloggen en je daglimiet voor je veranderen. Nu inloggen
Regel het op tijd
Als je de limiet voor de SNS App, digipas of de browsercode wilt verhogen, duurt het 4 uur voor je je nieuwe limiet kunt gebruiken.
Lees meer: Limiet verhogen? Dat duurt 4 uur - voor jouw veiligheid
Goed om te weten: Limiet verhogen boven de 1.000 euro gaat vertraagd in.
-
Met de SNS App en QR-code kun je de volgende bedragen maximaal per dag overboeken.
Goed om te weten: De daglimiet van de QR-code is gelijk aan de daglimiet van de SNS App. Dus heb je in de app je limiet ingesteld op bijvoorbeeld € 2.000 per dag? Dan kun je met de QR-code ook € 2.000 per dag overboeken. Meer over betalen met de SNS Mobiel Bankieren app
Tussen eigen rekeningen bij SNS € 1.250.000 Naar je vaste tegenrekening bij een andere bank € 250.000 Naar de rekening van iemand anders Standaard € 1.000, te verhogen naar: zie hieronder Applimiet wijzigen
Maximale tijdelijke limiet € 50.000 Maximale permanente limiet € 25.000 Je kunt je limiet wijzigen met:
Tot € 1.000 Vanaf € 1.000 SNS App de app + smsje je digipas je digipas Zie ook Tijdelijk je limiet verhogen
-
Met een digipas kun je per dag maximaal de volgende bedragen overboeken:
Tussen eigen rekeningen bij SNS € 1.250.000 Naar je vaste tegenrekening bij een andere bank € 250.000 Naar de rekening van iemand anders Standaard € 5.000*, te verhogen naar: zie hieronder *Voor digipassen uitgegeven vanaf 12 april 2021 geldt een standaard daglimiet van € 1.000.
Digipaslimiet wijzigen:
Maximale tijdelijke limiet € 250.000 Maximale permanente limiet € 25.000 Je kunt je limiet wijzigen met de SNS Mobiel Bankieren app je digipas -
Gebruik je je browsercode voor je overboeking? Dan kun je per dag deze bedragen overboeken.
Tussen eigen rekeningen bij SNS € 1.250.000 Naar je vaste tegenrekening bij een andere bank € 250.000 Naar de rekening van iemand anders Standaard € 1.000, te verhogen naar: zie hieronder Maximale tijdelijke limiet € 5.000 Maximale permanente limiet € 5.000 Je kunt je limiet wijzigen met de browsercode de app je digipas -
Gebruik je je digicode voor je overboeking? Dan kun je per dag deze bedragen overboeken. Let op: deze bedragen kun je niet aanpassen.
Tussen eigen rekeningen € 250.000 Naar je vaste tegenrekening bij een andere bank € 50.000
Een limiet voor alle inlogmiddelen samen
Er is ook een totale daglimiet voor alle inlogmiddelen bij elkaar opgeteld. Je kunt dus niet op 1 dag het maximale bedrag van je digipas, van je app én het maximale bedrag van de app overboeken.
Hoe hoog is je totale daglimiet?
Je totale daglimiet is net zo hoog als je hoogste daglimiet van een inlogmiddel. Dat klinkt wat ingewikkeld, dus even een voorbeeld: kun jij met je digipas € 25.000 per dag overboeken naar iemand anders? En met je andere inlogmiddelen minder? Dan is je totale daglimiet € 25.000. Als je eerder die dag al € 500 had overgemaakt met je app, dan kun je nog maximaal € 24.500 overmaken.
Goed om te weten: Bij je totale daglimiet houden we rekening met het soort overboeking. Heb je die dag al geld overgemaakt van je spaarrekening naar je betaalrekening? Dan telt dat niet mee voor een overboeking naar iemand anders.

Je daglimiet nu aanpassen
