Veelgestelde vragen over verzekeren via SNS

Hier zie je een overzicht van de meest gestelde vragen over verzekeren via SNS. Staat je vraag er niet bij? Kijk dan even op de klantenservice pagina van verzekeren.

Vanaf wanneer ben ik verzekerd?

Nadat je de verzekering hebt aangevraagd, krijg je meteen een e-mail waarin staat of je bent verzekerd op de door jou opgegeven ingangsdatum. Soms wordt je aanvraag handmatig bekeken. Je krijgt dan binnen 2 werkdagen te horen of je bent verzekerd en wanneer de verzekering ingaat.

Wanneer krijg ik mijn polis?

Als je aanvraag is geaccepteerd, krijg je na 5 werkdagen de polis van je verzekering in de bus. Gaat je verzekering pas over een paar weken of maanden in? Dan krijg je de polis uiterlijk 5 dagen voor de ingangsdatum met de post.

Wanneer wordt mijn premie afgeschreven?

De 1e keer wordt je premie afgeschreven op de 1e, 10e of 20e van de maand. Dat hangt af van de ingangsdatum van je verzekering. Daarna wordt de premie op de 1e van de maand afgeschreven.

Ik wil de verzekering toch niet afsluiten.
Hoe zeg ik op?

Als je een schadeverzekering hebt aangevraagd, heb je 14 dagen bedenktijd. Je bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je van ons de e-mail hebt ontvangen dat je aanvraag is geaccepteerd. Wil je in deze 14 dagen de verzekering opzeggen? Dan stoppen we de verzekering alsnog. Als je al premie hebt betaald, krijg je die terug.

Waarvoor ben ik precies verzekerd?

In de polisvoorwaarden zie je precies waarvoor je verzekerd bent.

Polisvoorwaarden

Waar vind ik mijn polisvoorwaarden?

Op deze pagina vind je alle polisvoorwaarden.

Polisvoorwaarden

Hoe kan ik schade melden?

Schade kun je online of schriftelijk doorgeven.

Schade melden

Ik wil iets wijzigen. Hoe doe ik dat?

Ben je gaan samenwonen, is je gezin uitgebreid of wil je een dekking toevoegen aan je verzekering(en)?

Je past je verzekering snel en eenvoudig aan in Mijn SNS. Dat werkt zo:

  • Log in op Mijn SNS

  • Ga naar ‘Zelf regelen’

  • En kies voor ‘Verzekering wijzigen’

Direct naar Mijn SNS

Geen Mijn SNS? Bel ons dan op: 030 - 633 30 00. We helpen je graag met het aanpassen van je verzekering. Op werkdagen van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 16 uur. Of kom langs in een SNS Winkel.

Wat is Mijn SNS?

Mijn SNS is je persoonlijke online bankomgeving waar je kunt internetbankieren. Je vindt hier ook het overzicht van al je verzekeringen via SNS.

Mijn SNS aanvragen

Hoe krijg ik toegang tot Mijn SNS?

Een paar dagen na het afsluiten van je verzekering krijg je een wachtwoord en een gebruikersnaam met de post. Hiermee log je in op Mijn SNS. Ben je al klant bij SNS en heb je nog geen Mijn SNS? Vraag het dan meteen aan.

Mijn SNS aanvragen

Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

Je verzekering opzeggen doe je zo

Ik heb mijn schadevrije jaren verkeerd doorgegeven. Wat moet ik doen?

Niks. Een maand na de ingangsdatum van je verzekering wordt het aantal schadevrije jaren gecontroleerd in Roy-data: de centrale database waarin alle verzekeraars de schadevrije jaren van hun klanten registreren. Als de schadevrije jaren die jij hebt opgegeven niet hetzelfde zijn als de schadevrije jaren in Roy-data, wordt met terugwerkende kracht je premie aangepast. Je krijgt een nieuw polisblad met de post.

Waar kunnen we je bij helpen?

Waar kunnen we je bij helpen?

Heb je een vraag? Kijk dan even op onze klantenservice pagina. Bel ons of stuur ons een bericht. We helpen je graag.