Veelgestelde vragen over verzekeren

Hier zie je een overzicht van de meest gestelde vragen over de ASN-verzekeringen. Staat je vraag er niet bij? Kijk dan even op de klantenservice pagina van verzekeren.

Was je tot 1 juli 2025 klant bij SNS met 1 of meer rekeningen of verzekeringen?

Dan log je nog steeds in bij Mijn SNS of de SNS App om je verzekeringen te bekijken of iets te regelen, zoals wijzigingen doorgeven, je verzekering opzeggen of schade melden. Op sns.nl vind je ook nog belangrijke informatie over je verzekering, zoals de voorwaarden.

Vanaf wanneer ben ik verzekerd?

Nadat je de verzekering hebt aangevraagd, krijg je meteen een e-mail met de bevestiging van je aanvraag. Je aanvraag wordt vervolgens beoordeeld. Je krijgt binnen 5 werkdagen bericht van verzekeraar Nationale-Nederlanden of je aanvraag is geaccepteerd. Je bent dus pas verzekerd nadat je de bevestiging van Nationale-Nederlanden hebt ontvangen dat je aanvraag is geaccepteerd.

Wanneer krijg ik mijn polis?

Als je aanvraag is geaccepteerd, krijg je je polis direct per mail.


Was je tot 1 juli 2025 klant bij SNS? Dan kun je de informatie over je verzekering en dekking(en) terugvinden in Mijn SNS of de SNS App.

Ben je nog geen klant bij SNS en vraag je een nieuwe verzekering aan via ASN Bank? Dan kun je de informatie over je verzekering en dekking(en) terugvinden in ASN Online Bankieren of de ASN-app.

Wanneer wordt mijn premie afgeschreven?

Tijdens het aanvragen van je verzekering bepaal je zelf op welke dag van de maand je premie wordt afgeschreven.


Was je tot 1 juli 2025 klant bij SNS en wil je de incassodag wijzigen? Dit regel je direct in Mijn SNS of de SNS App.

Heb je een nieuwe verzekering aangevraagd via ASN Bank en wil je de incassodag wijzigen? Dit pas je gemakkelijk aan in ASN Online Bankieren of de ASN-app.

Ik wil de verzekering toch niet afsluiten.
Hoe zeg ik op?

Als je een schadeverzekering hebt aangevraagd, heb je 14 dagen bedenktijd. Je bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je van ons de e-mail hebt ontvangen dat je aanvraag is geaccepteerd. Wil je in deze 14 dagen de verzekering opzeggen? Dan stoppen we de verzekering alsnog. Als je al premie hebt betaald, krijg je die terug.

Waarvoor ben ik precies verzekerd?

In de polisvoorwaarden zie je precies waarvoor je verzekerd bent.

Polisvoorwaarden

Waar vind ik mijn polisvoorwaarden?

Op deze pagina vind je alle polisvoorwaarden.

Polisvoorwaarden

Hoe kan ik schade melden?

Schade kun je online of telefonisch doorgeven.

Schade melden

Ik wil iets wijzigen. Hoe doe ik dat?

Ben je gaan samenwonen, is je gezin uitgebreid of wil je een dekking toevoegen aan je verzekering(en)?

Je past je verzekering snel en eenvoudig aan in Mijn SNS. Dat werkt zo:

  • Log in op Mijn SNS

  • Ga naar ‘Zelf regelen’

  • En kies voor ‘Verzekering wijzigen’

Direct naar Mijn SNS

Geen Mijn SNS?

Vraag Mijn SNS dan aan en profiteer van de voordelen:

  • veilig, gemakkelijk en snel
  • je hoeft niets meer met de post op te sturen
  • je bent niet gebonden aan kantoortijden en kunt je schade 24/7 doorgeven

Mijn SNS aanvragen

Hulp nodig?

Bel ons: 070 - 35 69 335. Of kom langs in een ASN-winkel. We helpen je graag met het aanpassen van je verzekering.

Wat is Mijn SNS?

Mijn SNS is je persoonlijke online bankomgeving waar je kunt internetbankieren. Je vindt hier ook het overzicht van al je ASN-verzekeringen.

Hoe krijg ik toegang tot Mijn SNS?

Was je tot 1 juli 2025 klant bij SNS? Dan krijg je bij het afsluiten van een nieuwe verzekering automatisch een wachtwoord en gebruikersnaam om in te kunnen loggen in Mijn SNS. Sluit je geen nieuwe verzekering af, maar wil je wel toegang tot Mijn SNS voor je bestaande verzekeringen? Vraag het dan meteen aan.

Mijn SNS aanvragen

Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

Je verzekering opzeggen doe je zo