Identificatie bij SNS

Wil je klant worden bij SNS? Dan staan we graag voor je klaar. Dat mogen we volgens de wet alleen als je je eerst laat identificeren met een geldig identiteitsbewijs.
Goed om te weten: We volgen de richtlijnen van het RIVM. Onze medewerkers blijven dus thuis als ze verkouden zijn of griep hebben. Onze medewerkers dragen een mondkapje. We vragen jou hetzelfde te doen. Informatie van het RIVM.

Zo identificeer je jezelf

Je kunt ons op 2 manieren laten weten wie je bent:

  • Maak € 0,01 over en stuur ons een kopie van je identiteitsbewijs
  • Maak een afspraak bij een SNS Winkel en kom langs met je identiteitsbewijs

Met deze documenten kun je jezelf identificeren:

  • Een geldig paspoort.
  • Een geldige identiteitskaart (afgegeven in Nederland of EU-land).
  • Een geldig Nederlands rijbewijs.
  • Reisdocumenten voor vluchtelingen en vreemdelingen.
  • Vreemdelingendocumenten die zijn afgegeven op grond van de Vreemdelingenwet 2000.

Hoe zorg ik ervoor dat alleen SNS de kopie van mijn identiteitsbewijs gebruikt?

Schrijf op de kopie dat het een kopie is die bedoeld is voor SNS. Vermeld ook de datum. Zorg er wel voor dat de pasfoto en je burgerservicenummer te zien blijven. Die hebben we namelijk nodig.

Wettelijk vertegenwoordiger, mederekeninghouder of gevolmachtigde?

We moeten iedereen identificeren die klant wil worden bij SNS. Dit geldt ook voor de persoon met wie je een rekening wil delen (de mederekeninghouder) of die je wil machtigen (de gevolmachtigde).

Ben je jonger dan 18 jaar? Dan vragen we je ouder of voogd (wettelijke vertegenwoordiger) om zich te laten identificeren.

Waarom  is dit nodig?

Waarom is dit nodig?

Voor wie het precies wil weten: meer uitleg over de wetgeving.
Identificeren vanuit het buitenland

Identificeren vanuit het buitenland

Woon je in het buitenland en moet je je identificeren bij ons?