Je als klant identificeren bij ASN Bank

Als je klant wordt of bent bij ASN Bank, kunnen wij je vragen om je te identificeren. Op deze informatiepagina lees je hoe identificatie werkt bij ASN Bank.

Wanneer vragen we om identificatie?

  • Als je een rekening opent en klant wordt bij ASN Bank
  • Ook als je al klant bent kan het voorkomen dat we vragen om aanvullende identificatie gegevens, of een volledig nieuwe identificatie

Opnieuw identificeren

De komende tijd vragen we een groot deel van onze klanten om zich opnieuw te identificeren. Hoe zit dat? En is het veilig? Meer over Opnieuw identificeren in de SNS App.

Hoe kan ik mij identificeren?

  • Als je een Nederlands identiteitsbewijs hebt kun je kiezen voor identificeren via de SNS-app. Met behulp van de NFC chip in je identiteitsbewijs en een foto die je van jezelf maakt tijdens het proces controleren we je gegevens.
  • In een ASN-kantoor kun je ook je gegevens aanpassen als je je identificeert met een toegestaan document.

    Met deze documenten kun je jezelf identificeren in de app:

    • Een Nederlands paspoort
    • Een Nederlandse identiteitskaart

    Met deze documenten kun je jezelf identificeren in de ASN-kantoor:

    • Een Nederlands paspoort
    • Een Nederlandse identiteitskaart
    • Een buitenlands paspoort
    • Een identiteitskaart uit de EU of Zwitserland
    • Een Nederlands verblijfsdocument
  • Neem dan ook een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) mee. Dat vraag je aan bij de gemeente waar je woont. Dat uittreksel moet het origineel zijn en er moet een BSN en een permanent Nederlands woonadres op staan.
  • Bij ASN Bank willen we graag dat iedereen, ongeacht gender, zich welkom voelt. We zijn een traject gestart om onze processen en communicatie gender inclusief te maken. Helaas zijn we nog niet waar we willen zijn. Lees hier waar ASN Bank staat op het gebied van genderinclusiviteit en wat dit concreet betekent voor jou. Doe je bij ons een aanvraag en heb je een X in je paspoort of op je identiteitskaart? Neem contact met ons op.
  • Heb je een betaal- en/of spaarrekening bij ons en word je 18 jaar? Dan word je eigen baas over je rekening! Maar je moet je nog wel laten identificeren bij ons om je rekening(en) te blijven gebruiken. Dat kan eenvoudig in een ASN-kantoor bij jou in de buurt. Lees hier meer over bijna 18 jaar.

Jouw privacy

Je kunt erop vertrouwen dat je persoonsgegevens bij ons in goede handen zijn. We vinden het belangrijk dat het duidelijk is hoe we met je persoonsgegevens omgaan. Hoe we hier precies mee omgaan, lees je in dit Privacy- en cookiereglement.

Identificeren? Waarom?

Identificeren? Waarom?

Voor wie het precies wil weten: meer uitleg over de wetgeving.
Identificeren vanuit het buitenland

Identificeren vanuit het buitenland

Woon je in het buitenland en moet je je identificeren bij ons?