Veelgestelde vragen over je nieuwe spaarpotten in Mijn SNS

De spaarpotten zijn vernieuwd en werken nu nét even anders. Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de nieuwe spaarpotten.

Vragen en antwoorden

  • Je nieuwe spaarpotten vind je in Mijn SNS en de nieuwe SNS App. Log in, ga naar je spaarrekening en dan naar ‘Spaarpotten’.

    Handig: ook in je overzicht van al je producten zie je hoeveel spaarpotten je per rekening hebt

  • Ja, je kunt op je overzicht via ‘Overzicht aanpassen’ kiezen of je spaarpotten wilt zien of niet.
  • Je kunt 40 spaarpotten per spaarrekening aanmaken.
  • Deel je een spaarrekening met iemand anders? Dan zie je nu elkaars spaarpotten voor deze rekening. Zo kun je samen sparen en spaarpotten delen. Je mederekeninghouder, gevolmachtigde of wettelijk vertegenwoordiger heeft deze spaarpot dus waarschijnlijk aangemaakt.

  • Ja, als je een rekening met iemand deelt, kun je nu samen sparen. Maak jij een spaarpot aan? Dan ziet je mederekeninghouder deze spaarpot ook, en andersom. Ook beheer je de spaarpot samen. Dat betekent dat je allebei geld kunt overboeken naar de spaarpot, geld kunt opnemen of de spaarpot kunt verwijderen.

  • Geld overboeken vanuit je spaarpotten werkt nu iets anders. Bij een overboeking kies je zelf welk geld van de spaarrekening je wilt gebruiken: geld dat in een bepaalde spaarpot zit, of ‘vrij’ spaargeld.

    Staat er bijvoorbeeld € 2.000 euro op je rekening, waarvan er € 1.500 in een spaarpot zit? Dan kun je € 1.500 rechtstreeks vanuit je spaarpot naar je tegenrekening overboeken. En de overige € 500 kun je vanuit je vrije spaargeld overboeken.

  • Dat kan. Je bestaande spaarpotten kun je in de meeste gevallen meenemen naar de vernieuwde spaarpotten. Kies bij ‘Spaarpotten’ voor ‘Nieuwe spaarpotten gebruiken’. We zetten de naam en het bedrag voor je over, zodat je weer verder kunt sparen.

    Deel je een rekening? Dan kun je niet altijd je bestaande spaarpotten houden. Bijvoorbeeld als je partner al eerder dan jij heeft gekozen voor de optie ‘Nieuwe spaarpotten gebruiken’.

  • Dat komt omdat je op dezelfde spaarrekening geld van de ene naar de andere spaarpot verplaatst. Bij- en afschrijvingen zie je alleen als er geld wordt overgeboekt tussen verschillende rekeningen. Het saldo van de spaarpotten passen we natuurlijk wel aan.

  • Ga je de nieuwe spaarpotten gebruiken? Dan zie je ze alleen in Mijn SNS en onze nieuwe app. Je kunt ze niet gebruiken in de huidige Mobiel Bankieren app.
  • Ja, dat kan nadat je een spaarpot hebt aangemaakt. En heb je je spaardoel gehaald? Dan krijg je een seintje. 

  • De nieuwe spaarpotten zie je nu nog alleen in Mijn SNS en in de nieuwe SNS App.
  • Je kunt je bestaande spaarpotten meenemen en gebruiken in het vernieuwde Mijn SNS? Volg hiervoor de stappen die in Mijn SNS worden aangegeven.
  • Je kunt je oude spaarpotten wel meenemen naar de vernieuwde spaarpotten, maar periodieke overboekingen moet je helaas opnieuw aanmaken. Verwijder eerst je oude spaaropdracht:

    • Oude spaaropdracht verwijderen: Ga naar Zelf regelen > Rekeningen > Ingeplande overboekingen. Tik op de overboeking en kies voor verwijderen.
    • Nieuwe periodieke spaaropdracht aanmaken: Maak een nieuwe periodieke overboeking aan via de knop ‘Overboeken’. Vul bij ‘Naar’ de spaarpot in waar je periodiek een bedrag naar over wilt maken. En kies bij ‘Inplannen voor’ hoe vaak je het ingevulde bedrag wilt overmaken.

Betalen met je iPhone

Betalen met je iPhone

Met Apple Pay op je iPhone betaal je snel en veilig in winkels, apps en online.
Apple Pay activeren op je iPhone

Apple Pay activeren op je iPhone

Ineen paar stappen activeer je Apple Pay op je iPhone.