Veelgestelde vragen over je nieuwe spaarpotten in Mijn SNS

De spaarpotten in Mijn SNS zijn vernieuwd en werken nu nét even anders. Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de nieuwe spaarpotten.

Vragen en antwoorden

  • Je nieuwe spaarpotten vind je in Mijn SNS. Log in, ga naar je spaarrekening en dan naar ‘Spaarpotten’.

    Handig: ook in je overzicht van al je producten zie je hoeveel spaarpotten je per rekening hebt

  • Ja, je kunt op je overzicht via ‘Overzicht aanpassen’ kiezen of je spaarpotten wilt zien of niet.
  • Je kunt 10 spaarpotten per spaarrekening aanmaken.
  • Deel je een spaarrekening met iemand anders? Dan zie je nu elkaars spaarpotten voor deze rekening. Zo kun je samen sparen en spaarpotten delen. Je mederekeninghouder, gevolmachtigde of wettelijk vertegenwoordiger heeft deze spaarpot dus waarschijnlijk aangemaakt.

  • Ja, als je een rekening met iemand deelt, kun je nu samen sparen. Maak jij een spaarpot aan? Dan ziet je mederekeninghouder deze spaarpot ook, en andersom. Ook beheer je de spaarpot samen. Dat betekent dat je allebei geld kunt overboeken naar de spaarpot, geld kunt opnemen of de spaarpot kunt verwijderen.

  • Geld overboeken vanuit je spaarpotten werkt nu iets anders. Bij een overboeking kies je zelf welk geld van de spaarrekening je wilt gebruiken: geld dat in een bepaalde spaarpot zit, of ‘vrij’ spaargeld.

    Staat er bijvoorbeeld € 2.000 euro op je rekening, waarvan er € 1.500 in een spaarpot zit? Dan kun je € 1.500 rechtstreeks vanuit je spaarpot naar je tegenrekening overboeken. En de overige € 500 kun je vanuit je vrije spaargeld overboeken.

  • Dat kan. Je bestaande spaarpotten kun je in de meeste gevallen meenemen naar de vernieuwde spaarpotten. Kies bij ‘Spaarpotten’ voor ‘Nieuwe spaarpotten gebruiken’. We zetten de naam en het bedrag voor je over, zodat je weer verder kunt sparen.

    Deel je een rekening? Dan kun je niet altijd je bestaande spaarpotten houden. Bijvoorbeeld als je partner al eerder dan jij heeft gekozen voor de optie ‘Nieuwe spaarpotten gebruiken’.

    Let op: Voorlopig zie je de nieuwe spaarpotten alleen in Mijn SNS en nog niet in de app. Daar staan nog de oude spaarpotten. Wil je in Mijn SNS en de app graag dezelfde spaarpotten zien? Kies er dan voor om nog niet de nieuwe spaarpotten te gebruiken.

  • Dat komt omdat je op dezelfde spaarrekening geld van de ene naar de andere spaarpot verplaatst. Bij- en afschrijvingen zie je alleen als er geld wordt overgeboekt tussen verschillende rekeningen. Het saldo van de spaarpotten passen we natuurlijk wel aan.

  • Voorlopig zie je de nieuwe spaarpotten alleen in Mijn SNS en nog niet in de app. Daar staan nog de oude spaarpotten. Maar er wordt op dit moment hard gewerkt aan een splinternieuwe app. Hierin kun je ook de nieuwe spaarpotten gebruiken. Je krijgt vanzelf bericht als we overgaan naar deze nieuwe app.

  • Ja, dat kan nadat je een spaarpot hebt aangemaakt. En heb je je spaardoel gehaald? Dan krijg je een seintje. 

  • Ja, je kunt je huidige spaarpotten blijven gebruiken in de app. Wil je deze spaarpotten ook in Mijn SNS zien? Kies er dan voor om nog niet de nieuwe spaarpotten te gebruiken.
  • De nieuwe spaarpotten zie je nu nog alleen in het vernieuwde Mijn SNS. Later voegen we ze ook toe aan de nieuwe app. Hebt je al spaarpotten? Dan kun je de bestaande spaarpotten alleen zien in de oude omgeving en de mobiel bankieren app.
  • Je kunt je bestaande spaarpotten meenemen en gebruiken in het vernieuwde Mijn SNS? Volg hiervoor de stappen die in Mijn SNS worden aangegeven.

    Let op: de persoonlijke spaarpotten van jouw mederekeninghouder, wettelijk vertegenwoordiger of gevolmachtigde kunnen we dan niet meer overzetten. Het is dus handig als je eerst samen afspreekt wie dit doet.

Betalen met je iPhone

Betalen met je iPhone

Met Apple Pay op je iPhone betaal je snel en veilig in winkels, apps en online.
Apple Pay activeren op je iPhone

Apple Pay activeren op je iPhone

Ineen paar stappen activeer je Apple Pay op je iPhone.