Persoonsgegevens en je rechten

Als je klant bij ons bent of onze website bezoekt, verwerken we je persoonsgegevens. Je hebt hier zelf natuurlijk ook wat over te zeggen. Welke rechten je precies hebt, leggen we hier uit.
Terug naar boven

Recht van inzage: een overzicht van je persoonsgegevens

Wil je weten welke gegevens we van je verwerken? In Mijn SNS zie je welke contactgegevens we precies hebben vastgelegd. Als er iets is veranderd en je dit wilt aanpassen, kan dat ook in Mijn SNS.

Wil je weten welke persoonsgegevens we nog meer hebben verwerkt? Gebruik dan het formulier ‘Gegevens inzien’. Als we het ingevulde formulier binnen hebben, krijg je een overzicht van alle persoonsgegevens die we van je verwerken. In het overzicht staat nog meer informatie:

  • Een overzicht van de persoonsgegevens die we van je hebben.
  • De reden waarom we deze gegevens verwerken.
  • Met wie we deze gegevens delen.
  • Hoe lang we je gegevens bewaren
  • Een overzicht van de criteria die bepalen hoe lang we de gegevens bewaren.
  • Van wie we de gegevens hebben gekregen als dat niet van jou is.
  • De logica, het belang en de gevolgen bij automatische besluitvorming

Je kiest zelf hoe je het overzicht krijgt: Met de post of met mSafe, een beveiligde online omgeving.

Terug naar boven

Recht op correctie: Je gegevens aanpassen


In Mijn SNS zie je welke contactgegevens we precies hebben vastgelegd. Kloppen deze gegevens niet of zijn ze niet compleet? Aanpassen doe je in Mijn SNS. Heb je geen Mijn SNS? Gebruik dan het formulier ‘Gegevens aanpassen’, kom even langs in een van onze winkels of pas het aan via onze website

Terug naar boven

Recht op verwijdering: je gegevens laten verwijderen

Vind je dat we je persoonsgegevens onterecht verwerken en bewaren? Dan kun je ons vragen deze gegevens te verwijderen. Gebruik hiervoor het formulier Gegevens verwijderen. Zodra we het ingevulde formulier binnen hebben, beoordelen we je verzoek.

Goed om te weten: We bewaren je persoonsgegevens altijd zo lang als dat moet van de wet. Daarna verwijderen we ze, behalve als er een goede reden is om ze nog iets langer te bewaren. Bijvoorbeeld als je een klacht hebt ingediend en we hier nog mee bezig zijn.
Terug naar boven

Recht van beperking

Kloppen je persoonsgegevens niet of zijn ze niet volledig? Dan kun je ons vragen je gegevens tijdelijk niet te verwerken. Gebruik hiervoor het formulier ‘Gegevens tijdelijk niet verwerken’.

Terug naar boven

Recht op dataportabiliteit

Wil je je gegevens opvragen? Dat kan op een aantal manieren:

  • Je kunt een kopie opvragen van verschillende documenten. Zoals rekeningafschriften of een aanvraagformulier. Vraag een kopie op
  • Je kunt ons vragen om bepaalde gegevens aan je over te dragen, ook wel dataportabiliteit genoemd. Zoals een overzicht van je lopende producten. Gebruik hiervoor het formulier ‘Gegevens opvragen’.
  • Heb je je gegevens nodig omdat je wilt overstappen naar een andere bank? Dan kun je gebruikmaken van de Overstapservice. Deze service vraag je aan bij je nieuwe bank.


Als je verzoek is goedgekeurd, krijg je de gegevens via mSafe, een beveiligde online omgeving.

Terug naar boven

Bezwaar maken tegen een verwerking

In 2 gevallen kun je bezwaar maken tegen de verwerking van je gegevens:

  1. Als we je gegevens gebruiken voor direct marketing en je dit liever niet wilt. Dat kun je ons laten weten via onze klantenservice, een SNS Winkel, Mijn SNS of in de SNS Mobiel Bankieren app. Ook vind je onder elke commerciële mail een afmeldlink.
  2. Als we een afweging hebben gemaakt tussen ons belang en jouw (privacy)belang, en je vindt dat we dit niet goed hebben gedaan. In het Privacy- en Cookiereglement staat wanneer we zo’n belangenafweging maken. Wil je bezwaar maken? Gebruik dan het formulier ‘Bezwaar verwerking van mijn gegevens’.

Zo verstuur je een verzoek

Heb je een formulier nodig voor je verzoek? Je kunt het volledig ingevulde formulier e-mailen of met de post naar onderstaand adres opsturen. Ook kun je hem afgeven in een SNS Winkel. Let op dat je het formulier ondertekent en dat je een kopie van een geldig identiteitsbewijs toevoegt. Zo weten we zeker dat jij het bent die deze persoonlijke gegevens opvraagt en dit niet zonder je toestemming gebeurt. We hebben het burgerservicenummer (BSN) en de foto niet nodig. Maak deze dus onherkenbaar.

Opsturen naar:

SNS
Aan SC KBS Privacy
Postbus 10021
3505 AA Utrecht


Binnen 1 maand hoor je in een brief of we aan je verzoek kunnen voldoen en op wat voor manier.

Goed om te weten: Welke rechten je precies hebt als het gaat om de verwerking van je persoonsgegevens, zijn vastgelegd in de Algemene verordening gegevens (AVG).

Contact

Wil je contact met een van onze medewerkers? Bel dan met de klantenservice: 030 - 633 30 00. Of stuur een e-mail. Kom je er via die weg niet uit? SNS heeft een functionaris voor de gegevensbescherming aangesteld. Deze kun je bereiken op fg@devolksbank.nl