Periodieke overboeking

In Mijn SNS en de SNS app kun je heel eenvoudig een periodieke overboeking instellen. Handig als je elke maand hetzelfde bedrag moet overmaken. Bijvoorbeeld voor de huur, om te sparen of als zakgeld. Of als je elk kwartaal contributie moet betalen aan je sportclub.

Periodieke overboeking instellen

Om een periodieke overboeking in te stellen, begin je met een gewone overboeking.

  • Vul het bedrag in en kies welke rekening je wilt gebruiken.
  • Vul de gegevens van de ontvanger in.
  • Bij ‘Omschrijving’ kun je iets schrijven voor de ontvanger.
  • Bij ‘Frequentie’ kun je aangeven hoe vaak we de overschrijving moeten uitvoeren. Bijvoorbeeld elke maand.
  • Gebruik je de app? Dan kun je bij ‘Inplannen’ aangeven hoe vaak we de overschrijving moeten uitvoeren.
  • Tot slot stel je in hoe vaak je wilt overboeken. Je kunt kiezen voor onbeperkte uitvoer of alvast een einddatum instellen.

Goed om te weten
Gebruik je een acceptgiro om te betalen? Die is altijd eenmalig en kun je niet instellen als periodieke betaling. Wil je dat wel, kies dan voor een gewone overboeking.

Genoeg saldo

De periodieke overboeking wordt altijd in de nacht vóór de gekozen uitvoerdatum uitgevoerd. Dit doen we zodat het geld op tijd op de rekening van de ontvanger staat. Staat er niet genoeg geld op je rekening? Dan proberen we het 5 dagen lang elke dag opnieuw. Je hebt dus 5 dagen om je saldo aan te vullen.

Periodieke overboeking aanpassen

Wil je je periodieke overschijving aanpassen of stopzetten? In Mijn SNS doe je dat bij ‘Ingeplande overschrijvingen’. Gebruik je de app? Kies dan rekening waar je een periodieke overboeking voor hebt ingesteld en klik op ‘gepland’. Hier kun je bijvoorbeeld het bedrag aanpassen of de overboeking stoppen .

Nu mijn SNS aanvragen

Nu mijn SNS aanvragen

Als je nog niet kunt internetbankieren dan vraag je eerst Mijn SNS aan.
Ook de app gebruiken?

Ook de app gebruiken?

Ruim 480.000 klanten hebben de app al.




Terug naar boven