Je daglimiet verhogen? Dat duurt 4 uur

Heb je je limiet van de SNS Mobiel Bankieren app of browsercode verhoogd? Dan duurt het 4 uur voor je de extra ruimte kunt gebruiken. Zo geven we oplichters minder kans en kunnen we bankieren voor jou veilig houden. Regel je limietverhoging dus op tijd.

Waarom 4 uur vertraging?

De reden voor deze vervelende vertraging is fraude. Het lukt oplichters steeds vaker om op deze manier geld van mensen te stelen. Deze fraudeurs weten mensen ervan te overtuigen om grote bedragen over te maken. Daarom hebben we die 4 uur ingebouwd: zodat er meer tijd is voor jou om te checken of alles klopt.

    Goed om te weten:

    • De uren tussen 23 uur en 7 uur tellen niet mee. Verhoog je je limiet om 21 uur, dan kun je je limiet de volgende dag om 9 uur gebruiken.
    • De vertraging van 4 uur geldt voor de SNS Mobiel Bankieren app en de browsercode. Voor de digipas geldt de vertraging niet.
    • De vertraging van 4 uur geldt voor bedragen boven de € 1.000.
    • De vertraging van 4 uur geldt voor zowel een tijdelijke verhoging als voor een permanente verhoging van je limiet.

    Bekijk alle daglimieten

    Fraudeurs geen kans geven

    Hoe werken die fraudeurs precies? Iemand belt je met de boodschap dat hij of zij van SNS is en dat je geld moet overmaken. Diegene vraagt je dan om eerst je limiet te verhogen. Eerder kon dat dus meteen, en dan kregen de oplichters ook meteen de kans om jou te overtuigen om al dat geld over te maken.

    Omdat we als bank willen voorkomen dat je onbedoeld in dit soort trucs trapt, hebben we deze vertraging ingebouwd. En niet alleen wij, ook andere banken doen dit. Door deze vertraging van 4 uur staat jouw (spaar)geld dus al die tijd nog steeds veilig op je rekening en krijg jij de tijd om in alle rust de (onder vriendelijke of onvriendelijke dwang) gemaakte keuzes nog een keer te overwegen.

    Twijfel je? Tip:

    Wij bellen je nooit met de vraag of je geld wilt overmaken of je limiet wilt verhogen. Echt nooit. Dus ga er niet op in.

    Lees je nu deze uitleg omdat jij net bent gebeld? Neem dan direct contact met ons op via 030 - 633 30 00. Of meld fraude online .

    Esther was zelf slachtoffer

    “Ik had nooit verwacht dat ik erin zou trappen. Maar SNS belde me en vertelde me dat mijn geld niet veilig was. Of ik het hele bedrag van mijn spaarrekening kon overmaken naar mijn betaalrekening en dan tijdelijk naar een nieuwe bankrekening. Ze klonk heel betrouwbaar en ik had haar lang aan de telefoon, wel 2 uur, omdat we het allemaal moesten regelen. Al die tijd had ik niks in de gaten. Weg was mijn geld.”

    Je daglimiet nu aanpassen

    Je daglimiet nu aanpassen

    Log in in Mijn SNS en pas je daglimiet voor kortere of langere tijd aan.
    Hoe hoog is je daglimiet?

    Hoe hoog is je daglimiet?

    Bekijk de tijdelijke en permanente daglimieten voor de app, browsercode, digipas en digicode.

    Terug naar boven