Wat gebeurt er als je een schade hebt doorgegeven?

Vervelend als je schade hebt. Lees wat er gebeurt nadat je een schade aan ons hebt doorgegeven.

Je hebt je schade gemeld

Wat gebeurt er nu?

  • De verzekeraar (Nationale-Nederlanden; kortweg NN) doet haar best om binnen 10 werkdagen een reactie te geven.

  • Je krijgt een bevestigingsmail van je schademelding.

  • NN bekijkt de situatie en de schade.

  • NN checkt of de schade is verzekerd.

  • Heeft de verzekeraar meer informatie nodig? Dan nemen ze contact met je.

Is de schade groot of ingewikkeld?

  • Dan schakelt Nationale-Nederlanden soms een deskundige in.

    Goed om te weten: NN werkt alleen met onafhankelijke deskundigen.

  • De deskundige belt je binnen een paar dagen om een afspraak te maken.
  • De deskundige bekijkt de oorzaak van de schade en wat er allemaal beschadigd is.
  • De deskundige maakt een rapport en stuurt dat naar de verzekeraar.
  • Ben je het niet eens met de vaststelling van de schade door de deskundige van de verzekeraar? Dan kun je ook zelf een (contra)expert inschakelen. De kosten daarvan worden vergoed als ze in vergelijking met het schadebedrag redelijk zijn. De beide experts gaan dan samen aan de slag om de schade vast te stellen.

Is de schade verzekerd?

  • Is alle informatie over de schade binnen? Dan bepaalt NN of je volgens de polisvoorwaarden recht hebt op schadevergoeding.

  • Daarna hoor je of je verzekerd bent voor de schade.

  • Is je schade niet verzekerd? Dan legt NN uit waarom niet.

Wat is je schadevergoeding?

Afhankelijk van de schade krijg je een schadevergoeding of wordt de schade hersteld.

Heb je schade aan je inboedel of koophuis en wordt die hersteld? Dan kun je de schade via NN duurzaam laten herstellen.

Goed om te weten: ben je niet tevreden over de afhandeling van je schade? Neem dan contact op met NN om na te gaan of er een oplossing voor is. Heb je een klacht? Bekijk dan wat je kunt doen op klacht indienen.