Je reis geannuleerd of je vlucht is vertraagd

Andere schade melden

Is je reis geannuleerd of heb je meer dan 8 uur vertraging? Geef door welke kosten je daardoor hebt gemaakt. Heb je meteen hulp nodig? Bel 020 – 651 51 51.


Op je polis staat wat je hebt verzekerd. Bekijk de voorwaarden van de SNS Reisverzekering.

Geef je kosten door

Is je reis geannuleerd?

  • Neem meteen contact op met je reisorganisatie. Je krijgt dan een rekening voor de annuleringskosten.
  • Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Stuur deze samen met een kopie van de rekening en een kopie van het bewijs van je boeking op.
  • Kun je door je gezondheid niet op reis? Stuur dan ook een verklaring van je arts mee. Hierin hoeven geen medische gegevens te staan.
  • Moet je eerder naar huis, bijvoorbeeld omdat je ziek wordt of een naast familielid is overleden? Neem dan altijd contact op met SOS International: 020 - 651 51 51.

Als je vlucht is vertraagd of geannuleerd

  • Schrijf de precieze tijd op waarop je zou vertrekken en het tijdstip waarop je uiteindelijk bent vertrokken. Dat kan dus ook meer dan een dag later zijn.
  • Verzamel zoveel mogelijk bewijs dat je vlucht vertraagd of geannuleerd is en stuur deze mee met het schadeformulier.
  • Heb je kosten moeten maken door de vertraging, bijvoorbeeld voor vervoer of verblijf? Bewaar de bonnetjes en stuur die mee als je de schade doorgeeft.
  • Is de oorzaak van de vertraging of annulering niet verzekerd? Kijk dan eens op de site rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl

Schadeformulier vertraging en annulering

Mail het schadeformulier en alle stukken naar schade.vkn@nn.nl

Of stuur je schadeformulier en alle stukken met de post:

Volmachtkantoor Nederland
Afdeling Schadebehandeling
Antwoordnummer 5476
3000 VB Rotterdam

Volmachtkantoor Nederland behandelt je schade namens de verzekeraar.
Lees hoe dit zit

Kosten doorgegeven, en nu?

  • Binnen 5 werkdagen krijg je een e-mail met daarin een reactie en een schadenummer. Gebruik dit nummer als je een vraag hebt over je schade.
  • Is de schade hoog of ingewikkeld? Dan wordt soms een deskundige ingeschakeld.
  • Soms is er meer informatie nodig. Bijvoorbeeld een extra toelichting of bonnetjes van kosten die je hebt gemaakt. Je hoort dit dan vanzelf.

Lees wat je nog meer kunt doen als je reisschade hebt