Je reis geannuleerd of je vlucht is vertraagd

Andere schade melden

Is je reis geannuleerd of heb je meer dan 8 uur vertraging? Geef door welke kosten je daardoor hebt gemaakt. Heb je meteen hulp nodig? Bel +31 592 380 799.


Op je polis staat wat je hebt verzekerd. Bekijk de voorwaarden van de SNS Reisverzekering.

Geef je kosten door

Is je reis geannuleerd?

  • Neem meteen contact op met je reisorganisatie. Je krijgt dan een rekening voor de annuleringskosten.
  • Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Stuur deze samen met een kopie van de rekening en een kopie van het bewijs van je boeking op.
  • Kun je door je gezondheid niet op reis? Stuur dan ook een verklaring van je arts mee. Hierin hoeven geen medische gegevens te staan.
  • Moet je eerder naar huis, bijvoorbeeld omdat je ziek wordt of een naast familielid is overleden? Neem dan altijd contact op met de Alarmcentrale: +31 592 380 799.

Als je vlucht is vertraagd of geannuleerd

  • Schrijf de precieze tijd op waarop je zou vertrekken en het tijdstip waarop je uiteindelijk bent vertrokken. Dat kan dus ook meer dan een dag later zijn.
  • Verzamel zoveel mogelijk bewijs dat je vlucht vertraagd of geannuleerd is en stuur deze mee met het schadeformulier.
  • Heb je kosten moeten maken door de vertraging, bijvoorbeeld voor vervoer of verblijf? Bewaar de bonnetjes en stuur die mee als je de schade doorgeeft.
  • Is de oorzaak van de vertraging of annulering niet verzekerd? Kijk dan eens op de site rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl

Mijn SNS

Je meldt je schade snel en eenvoudig in Mijn SNS. Dat werkt zo:

  • Log in op Mijn SNS
  • Ga naar ‘Zelf regelen’
  • En kies voor ‘Schade melden’

Direct naar Mijn SNS

      Geen Mijn SNS? Vul dan een schadeformulier in

      • Vul het schadeformulier zo volledig mogelijk in. Dit kan direct achter je laptop of computer, je hoeft 't formulier niet eerst te printen.
      • Fotografeer of scan alle stukken die je wilt meesturen, zoals aankoopbonnen van de spullen die beschadigd zijn.
      • Stuur foto’s van de schade mee als dat kan.

      Schadeformulier downloaden

      E-mail het schadeformulier en alle stukken naar schadebehandeling.snsverzekeren@nn.nl. 

      • Stuur de bijlagen zoveel mogelijk in pdf-formaat.

        Tip: Stuur je veel of grote bijlagen mee? Doe dit dan het liefst via meerdere e-mails. Om je gegevens veilig te verwerken, kunnen we geen bestanden ontvangen via cloudoplossingen zoals Dropbox, Google Drive of WeTransfer.

      Of stuur je schadeformulier en alle stukken met de post:

      Nationale-Nederlanden

      t.a.v. Afdeling SNS Schadebehandeling

      Antwoordnummer 5476 3000 VB Rotterdam

      Nationale-Nederlanden behandelt je schade.

      Lees hoe dit zit

      Hulp nodig?

      Bel ons: 030 - 633 30 00 . We zijn op werkdagen bereikbaar van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 16 uur. Of kom langs in een SNS Winkel.

      Kosten doorgegeven, en nu?

      • Binnen 5 werkdagen krijg je een e-mail met daarin een reactie en een schadenummer. Gebruik dit nummer als je een vraag hebt over je schade.
      • Is de schade hoog of ingewikkeld? Dan wordt soms een deskundige ingeschakeld.
      • Soms is er meer informatie nodig. Bijvoorbeeld een extra toelichting of bonnetjes van kosten die je hebt gemaakt. Je hoort dit dan vanzelf.

      Lees wat je nog meer kunt doen als je reisschade hebt