Je premie betalen

Je betaalt de premie voor je schadeverzekeringen aan Nationale-Nederlanden. Omdat je je verzekering via ons hebt aangevraagd, kun je bij ons terecht met je vragen over de premie. We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. En je leest wat je moet doen als je te laat bent met betalen.

Heb je moeite met het betalen van je premie?

We denken graag mee over een oplossing. Bel ons op 030 -633 30 00. Of kom langs bij een SNS Winkel.

  • Bel ons op 030 - 633 30 00. Of kom langs in een SNS Winkel bij je in de buurt.

  • Bel ons op 030 - 633 30 00. Of kom langs in een SNS Winkel bij je in de buurt.

  • Je krijgt een betalingsherinnering van Nationale-Nederlanden als de automatische incasso is mislukt. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je niet genoeg geld op je rekening had. Of omdat je de premie terug hebt laten storten.

  • Dan moet je zelf je premie aan NN overmaken. Gebruik daarvoor het rekeningnummer op je betalingsherinnering en vermeld bij het betalingskenmerk je polisnummer. Dat nummer staat ook op je betalingsherinnering.

    Heb je inmiddels een ander bankrekeningnummer en is het afschrijven van de premie daarom niet gelukt? Geef het juiste rekeningnummer dan zo snel mogelijk door. Bel ons op 030 - 633 30 00. Of kom langs in een SNS Winkel bij je in de buurt.

  • Bekijk om welke stap het gaat en wat je nu moet doen.

    1. Betalingsherinnering

    Betaal je per automatisch incasso? Dan stuurt Nationale-Nederlanden je een brief met een betalingsherinnering als het niet is gelukt om de premie van je rekening af te schrijven. Gebruik het rekeningnummer uit deze brief en vul bij het betalingskenmerk je polisnummer in. In deze brief staat aangegeven vóór welke datum je moet betalen.

    2. Eerste aanmaning

    Maak je zelf je premie over of heb je na de betalingsherinnering de premie nog niet betaald? Dan krijg je een eerste aanmaning van Nationale-Nederlanden. Je hebt dan 21 dagen na de dagtekening van de aanmaning om de premie alsnog te betalen. Gebruik het rekeningnummer uit de brief en vul bij het betalingskenmerk je polisnummer in.

    Goed om te weten: Betaal je na de eerste aanmaning je premie niet op tijd? Dan wordt je dekking geschorst en heb je geen recht meer op hulp of een vergoeding bij schade.

    3. Tweede aanmaning: je dekking is geschorst

    Heb je je premie na het ontvangen van de eerste betalingsherinnering niet binnen 21 dagen overgemaakt? Dan kun je geen beroep meer doen op je verzekering. Je dekking wordt geschorst en je hebt geen recht meer op hulp of een vergoeding bij schade. Ook als anderen door jou schade krijgen, moet je dat zelf betalen. Vooral bij letselschade kunnen dit hoge kosten zijn.

    Heb je 1 of meer auto- en/of motorverzekeringen? Dan zijn je kenteken(s) afgemeld bij de RDW en mag je niet meer met je auto of motor rijden. De RDW controleert dagelijks of voertuigen verzekerd zijn. Is je auto of motor langer dan 2 dagen niet verzekerd? Dan krijg je van de RDW een boete. Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) verstuurt deze boete.

    Let op: Je hebt 21 dagen om de premie alsnog te betalen. Gebruik het rekeningnummer uit de brief en vul bij het betalingskenmerk je polisnummer in.

    Je bent weer verzekerd 24 uur nadat Nationale-Nederlanden het openstaande bedrag heeft ontvangen. Belangrijk om te weten: je verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan. Voorkom dus dat je onverzekerd bent en betaal direct. 

    4. Je verzekering wordt beëindigd

    Heb je na de tweede aanmaning het openstaande bedrag nog steeds niet betaald? Dan beëindigt Nationale-Nederlanden je verzekering. Was het openstaande bedrag meer dan € 250? Dan geeft NN de beëindiging door aan de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Dat kan vervelende gevolgen hebben als je een nieuwe verzekering wilt afsluiten.

  • We denken graag mee over een oplossing. Bel ons op 030 -633 30 00. Of kom langs in een SNS Winkel bij je in de buurt.

    Tips om zelf grip op je geld te krijgen:

    • Houd bij waar je geld elke maand aan opgaat. Je kunt daarvoor Inzicht in je geld’ in Mijn SNS gebruiken.

    • Krijg inzicht in je inkomsten en uitgaven met het Nibud Persoonlijk Budgetadvies. Zie bijvoorbeeld hoeveel je uitgeeft of spaart vergeleken met anderen.

    • Verwacht je betalingsproblemen? Trek op tijd aan de bel. Bel of mail onze financiële coach: 030 - 291 43 35 of rustingeldzaken@sns.nl.

    • Wil je weten of je 'geldfit' bent? Doe de test op Geldfit.nl en ontvang persoonlijk advies met tips waar je direct mee aan de slag kan.

We zijn er voor je

We zijn er voor je

Blijf niet zitten met vragen! Stel ze aan ons. We helpen je graag.
Schade melden?

Schade melden?

Bekijk hoe je schade voor de verschillende verzekeringen kunt melden.