Alarmcentrale reisverzekering

Wanneer je een reisverzekering afsluit heb je recht op hulp bij noodsituaties tijdens je reis of vakantie.
Iedere reisverzekeraar werkt met een eigen of externe alarmcentrale.

Wat doet de alarmcentrale voor je?
En wanneer kun je ze bellen? Je leest het hier.

Heb je een SNS Doorlopende Reisverzekering? Dan bel je met de alarmcentrale: +31 592 380 799*

* Let op! Dit is geen nummer van SNS. Momenteel proberen criminelen via dit nummer mensen over te halen geld over te maken. Wij bellen nooit om te vragen geld over te maken.

Wat doet de alarmcentrale?

De medewerkers bij een alarmcentrale zijn goed getrainde en professionele hulpverleners die 24/7 voor je klaar staan. Ze denken met je mee op de moeilijke momenten en kunnen je helpen om bepaalde zaken te regelen en in werking te zetten.

Daarvoor beschikt de alarmcentrale over een wereldwijd netwerk van hulpverleners en dienstverlenende professionals. Daarbij moet je denken aan artsen, bergers, vervangende chauffeurs en contactpersonen.

 

Wat doet de alarmcentrale nog meer?

Nadat je de alarmcentrale hebt ingeschakeld, coördineren de medewerkers de hulpverlening, zoals:

  • garanties afgeven voor de medische kosten aan het ziekenhuis in het buitenland
  • het organiseren van een veilige thuiskomst in Nederland
  • als je jouw vakantie voortijdig moet afbreken, regelen zij je terugvlucht en het vervoer

Goed om te weten: De Alarmcentrale bepaalt welke hulp je krijgt, en welke kosten vergoed worden. Je mag dus niet zelf hulp inschakelen.

Wanneer bel je een alarmcentrale?

Een alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Je kunt een alarmcentrale bellen voor hulp en advies. Bijvoorbeeld naar welk ziekenhuis je het beste kunt gaan in het buitenland. Of als je de bijsluiter van voorgeschreven medicijnen niet kunt lezen omdat je de taal niet machtig bent. Maar ook als je een verloren bankpas wilt laten blokkeren.

Je bent verplicht de alarmcentrale te bellen als er sprake is van:

1. Een noodsituatie

Ernstig ziek geworden of gewond geraakt bij een ongeval tijdens je vakantie in het buitenland? Voor de volgende situaties bel je meteen met de alarmcentrale:

  • spoedeisende hulp
  • een ziekenhuisopname
  • vervoer in verband met ziekte of een ongeval
  • een overlijden

2. Extra kosten

Moet je extra kosten maken tijdens je reis? Bijvoorbeeld door pech onderweg of omdat je eerder naar huis moet? Of omdat je een dokter moet bezoeken of in een ziekenhuis wordt opgenomen? Neem dan altijd contact op met de Alarmcentrale. Soms zijn je extra kosten alleen verzekerd met bepaalde aanvullende modules. Op je polis zie je welke modules je verzekerd hebt.

Toestemming vragen

Wanneer je kosten gaat maken die normaal gesproken onder de dekking van je reisverzekering vallen, moet je daarvoor dus eerst toestemming vragen bij de alarmcentrale. Denk daarbij aan:

  • het uitvallen of huren van een vervoermiddel
  • vervangend verblijf
  • extra terugreiskosten naar Nederland

Op welke hulp kun je rekenen?

Wat de alarmcentrale allemaal precies voor je doet en welke noodzakelijke kosten vergoed worden, verschilt per reisverzekering.

Heb je een SNS Doorlopende Reisverzekering? Check dan de voorwaarden voor alle details.

Reisverzekering nodig?

Reisverzekering nodig?

Ga goed verzekerd op reis met de SNS Doorlopende Reisverzekering.
Flexibel verzekerd

Flexibel verzekerd

Met de SNS-verzekeringen bepaal je zelf wat je verzekert.