Spaarrekening opheffen

Wil je je spaarrekening opheffen? Je regelt ’t eenvoudig zelf in Mijn SNS. Belangrijk: bekijk voor je ‘m opheft de checklist en zie of je overal aan hebt gedacht.

Checklist voordat je opheft

  • Hef je een betaal- én een spaarrekening op? Begin dan met de spaarrekening. Het geld dat daarop staat, kun je alleen op je betaalrekening zetten.
  • Om je spaarrekening op te kunnen heffen, mag het saldo niet hoger zijn dan € 10. Maak dus eerst het saldo over op je betaalrekening.
  • Download vóór het opheffen je bij- en afschrijvingen in Mijn SNS. Je hebt ze misschien nog nodig.
  • Let op: Je kunt je rekening nog niet opheffen als er nog periodieke overboekingen of incasso's zijn ingepland. Verwijder eerst de ingeplande overboekingen en ingeplande incasso's van je rekening in Mijn SNS en ga daarna verder.
Goed om te weten: Het kan even duren voor we je opzegging verwerkt hebben. Valt de spaarrekening die je opheft onder Basis Bankieren en heb je 'm vóór de 1e van de maand opgezegd? Maar is je opzegging pas ná de eerstvolgende incasso van het Basis Bankieren-tarief verwerkt? Dan storten we het bedrag vanzelf terug op je tegenrekening.

Je spaarrekening nu opheffen

Je spaarrekening opheffen gaat het snelst in Mijn SNS. Log in op Mijn SNS om zelf je spaarrekening op te heffen.

Inloggen en opheffen

Let op: Heb je SNS Keuzesparen? Dan kun je je rekening niet online opheffen in Mijn SNS. Kom naar een SNS Winkel om deze rekening op te heffen. Zorg ervoor dat je saldo minder is dan € 10.

Opheffen zonder Mijn SNS

Heb je geen Mijn SNS? Dan kun je je spaarrekening opheffen met het formulier Rekening opheffen. Omdat je niet bent ingelogd, moeten we nog wel controleren of jij echt jij bent. Na het invullen krijg je daarom een bevestigingsmail. Print het bijgevoegde formulier uit, onderteken het en stuur het samen met een kopie van je identiteitsbewijs naar ons terug. Maak hierop je burgerservicenummer en pasfoto onzichtbaar. Dit kan via de uploadlink in de mail of met de post:


SNS
Postbus 10021
3505 AA Utrecht 

Naar de winkel

Heb je geen printer of heb je een andere vraag? Loop even binnen bij een van onze winkels. We helpen je graag.

Goed om te weten: Je spaarrekening opheffen met het formulier duurt langer dan wanneer je het in Mijn SNS regelt.

Veelgestelde vragen over je rekening opheffen

  • Wil je SNS Keuzesparen opheffen? Kom dan naar een SNS Winkel om je rekening op te heffen. Zorg ervoor dat je saldo minder is dan € 10.
    Zoek een winkel bij jou in de buurt.
    We helpen je graag.
  • Nee, dat hoeft niet. Als de rekening opgeheven wordt en niet meer bestaat, worden lopende incasso's naar jou teruggeboekt.
  • Je kunt de rekening van een kind dat jonger is dan 18 opheffen door zelf in te loggen op Mijn SNS. Minderjarigen mogen hun eigen rekening niet opheffen.
  • Neem dan contact op met de Nabestaandendesk. Zij helpen je verder.
  • Ben je bewindvoerder of curator en kun je inloggen in Mijn SNS? Dan kun je met dit formulier de rekening opheffen. Kun je niet inloggen? Gebruik dan de het formulier 'Rekening opheffen door bewindvoerders en curatoren'.

  • Het kan even duren voor we je opzegging verwerkt hebben. Valt de spaarrekening die je opheft onder Basis Bankieren en heb je 'm vóór de 1e van de maand opgezegd? Maar hebben we je opzegging pas ná de eerstvolgende incasso van het Basis Bankieren-tarief verwerkt? Dan storten we het bedrag vanzelf terug op je tegenrekening. Daar hoef je niets voor te doen

Iets anders opheffen?

Iets anders opheffen?

Wil je geen spaarrekening opheffen maar iets anders?