Meer over betaalverzoek

Hoe kan ik een betaalverzoek delen?

Je kunt geld terugvragen op 2 manieren:

  1. Via een iDEAL-betaallink. Die deel je dan bijvoorbeeld via WhatsApp, SMS, Facebook Messenger of een e-mail.
  2. Via een QR-code. De scan zet een betaling klaar in de mobiel bankieren app die je meteen kunt bevestigen. Deze code kun je scannen met een mobiel bankieren app van ASN Bank, RegioBank, SNS, ING of Bunq.

Hoe snel staat het geld op je rekening?

Is je betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop.

Kun je iedereen een betaalverzoek sturen?

Iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan een betaalverzoek betalen. Je betaalt altijd snel en makkelijk via je eigen bank met iDEAL.

Hoe lang duurt het verwerken van een betaling?

Het geld staat binnen een paar seconden op de rekening van de ontvanger. Een betaalverzoek gaat via een tussenrekening van ons.

Hoe kan ik terugboeken naar de ontvanger?

Als je geld wilt terugboeken, doe je dit via het rekeningnummer van de betaler. Dit rekeningnummer vind je in de omschrijving van het betaalverzoek. De betaling gaat via een tussenrekening van ons.

Toch geld overgemaakt naar de tussenrekening?

Geen zorgen, we zorgen ervoor dat dit bedrag weer wordt teruggestort.

Waarom zie ik een onbekende rekening?

Je betaalt eerst aan een tussenrekening van SNS. SNS betaalt daarna aan de verzender van het betaalverzoek.

Wat is het maximale bedrag van een betaalverzoek?

Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude en zakelijk gebruik te voorkomen.

Hoeveel betaalverzoeken mag je doen?

Je kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de app. En een betaalverzoek mag maximaal 30 keer betaald worden via iDEAL.

Is een betaalverzoek veilig?

Een betaalverzoek met de SNS Mobiel Betalen app ziet er altijd zo uit: https://diensten.snsbank.nl/online/betaalverzoek/. Is dit niet het geval? Meld het ons dan meteen: 030 - 633 30 00.

Misbruik melden

Vertrouw je een betaalverzoek niet? Meld het ons dan meteen: 030 - 633 30 00 .

Hoe werkt betalen met de app?

Hoe werkt betalen met de app?

Met de app maak je snel en eenvoudig geld over. En je kunt online aankopen afrekenen.
Meer doen in de app

Meer doen in de app

Wil je meer tips & tricks voor de SNS Mobiel Bankieren app?
Terug naar boven