Fraude en incidenten melden
-
- Heb je iets online gekocht, maar niks ontvangen? Wij kunnen dan niets voor je doen. Doe online aangifte. Daarna kun je eventueel onder bepaalde voorwaarden de NAW-gegevens van de verkoper opvragen om een civiele procedure te starten.
- Zie je betalingen in je rekeningoverzicht die je niet herkent of heb je geld overgemaakt, maar twijfel je achteraf? Bel ons meteen: 070 - 35 69 335.
-
- Heb je persoonlijke gegevens (zoals pincode, beveiligingscodes van je digipas of persoonsgegevens) gedeeld via een link, telefonisch of aan de deur?
- Bel ons meteen: 070 - 35 69 335.
-
- Is je digipas kwijt of gestolen?
- Heb je je digipas opgestuurd naar of meegegeven aan een crimineel?
- Bel ons meteen: 070 - 35 69 335.
-
- Is je betaalpas kwijt of gestolen? Blokkeer de pas in de SNS App of in Mijn SNS. Hier kan je ook een nieuwe pas aanvragen.
- Heb je je betaalpas opgestuurd naar of meegegeven aan een crimineel? Of maakt iemand misbruik van je pasgegevens? Blokkeer de pas en meld het meteen: 070 - 35 69 335.
-
- Is je creditcard kwijt of gestolen?
- Heb je je creditcard opgestuurd naar of meegegeven aan een crimineel?
- Maakt iemand misbruik van je pasgegevens?
- Laat direct je creditcard blokkeren door te bellen met ICS: 020 – 660 06 11. Voor verlies en diefstal is ICS 24/7 bereikbaar.
-
- Is je telefoon kwijt of gestolen?
- Heb je je telefoon meegegeven aan een crimineel?
- Schakel de SNS App op afstand uit.
- Is Apple Pay of Google Pay geactiveerd? Schakel dit dan uit.
- Bel ons meteen: 070 - 35 69 335.
-
Heb je een SMS, email of WhatsApp-bericht gehad van SNS met een link of betaalverzoek?
- Heb je op een link uit het bericht geklikt, een betaling gedaan of gegevens gedeeld? Bel ons meteen: 070 - 35 69 335.
- Heb je nergens op geklikt en geen gegevens gedeeld? Dan heb je veilig gehandeld, stuur het bericht door naar valse-email@asnbank.nl. We laten de valse website dan blokkeren.
Wat doen wij na een melding van fraude?
- We blokkeren misbruikte betaalmiddelen om (meer) schade te voorkomen.
- We proberen je geld terug te halen door contact op te nemen met de banken en ontvangende partijen waar de frauduleuze betalingen naar gedaan zijn.
- We starten een onderzoek naar de betalingen.
- We blokkeren rekeningen van ontvangers van frauduleuze betalingen als we meldingen krijgen van andere banken.
- We blokkeren valse websites die zogenaamd van SNS of ASN Bank zijn.
- We houden contact met je over de verdere afhandeling van de zaak.

Veilig internetbankieren
Internetbankieren en betalen moeten veilig zijn. Lees wat wij doen en wat je zelf kunt doen.
