Jaarcijfers 2019 van de Volksbank bekend
Bijdrage van SNS binnen de Volksbank
- De kwaliteit van onze klantenservice werd in 2019 door de Consumentenbond uitgeroepen tot de beste klantenservice van Nederland. We brachten de klantcommunicatie terug naar vaste teams van medewerkers in de ruim 200 winkels in 2019.
- We hebben ons op verschillende manieren ingezet voor het verbeteren van de financiële weerbaarheid van onze klanten. Zo deden we namens de Volksbank mee in de Nederlandse Schuldhulproute, om schuldproblemen te voorkomen en op te lossen. Ook organiseerden we voor onze klanten met een aflossingsvrije hypotheek speciale informatiesessies en namen we deel aan de landelijke campagne van alle banken ‘Word ook aflossingsblij’. En we gingen we door met het sturen van seintjes om klanten alert te maken op mogelijke oververzekering en op kansen om hun hypotheeklasten te verlagen.
De Volksbank sprak onder andere met klanten van SNS over hun visie op de lage en mogelijke negatieve spaarrente. Mede op basis daarvan heeft de Volksbank in december ons beleid vastgesteld voor de particuliere spaarrentes. Particuliere klanten van SNS en de andere merken van de Volksbank houden in 2020 – en liefst nog langer - een rente van minimaal 0,01% op een spaarsaldo tot € 25.000, zodat we klanten blijven stimuleren om een financiële buffer op te bouwen en te houden. Daarnaast komt in 2020 de spaarrente voor particuliere klanten met een spaarsaldo tot € 100.000 niet onder de 0%.
Ook jij draagt als klant bij aan een schonere wereld
Bankieren bij SNS betekent indirect een steentje bijdragen aan een schonere wereld. Want in 2019 is de klimaatneutrale balans van de Volksbank verder gestegen tot 44%. Een verbetering van 7%, die vooral komt omdat we duurzame energieprojecten hebben gefinancierd. En omdat we een aantal groene obligaties hebben gekocht die indirect duurzame energieprojecten mogelijk maken.
Bedankt!
We hebben meer vertrouwen gekregen van consumenten, klanten en medewerkers, en we hopen deze mooie cijfers in 2020 nog verder te verbeteren! We willen onze klanten hierbij extra bedanken. Dankzij jullie positieve en kritische feedback weten we hoe jullie onze dienstverlening ervaren en hoe jullie steeds beter van dienst kunnen zijn. Blijf ons dus vooral vragen stellen en/of complimenten en suggesties geven!