Digitaal bankieren lastig voor 2,6 miljoen Nederlanders
Utrecht, 31 januari 2023
Behoefte aan persoonlijke aandacht en fysieke winkels
“Er is duidelijk behoefte aan fysieke winkels, dat weten we uit ons eigen recente onderzoek onder jongvolwassenen en dat blijkt nu weer uit het onderzoek van DNB. Uit onderzoek blijkt dat vier van de vijf jongvolwassenen vinden dat hun banken moet kunnen adviseren bij belangrijke financiële momenten als zij daarom vragen. SNS staat voor persoonlijke aandacht. Als je rondloopt met vragen over je financiën staat onze deur voor je open. Wij zijn er voor onze klanten, in welke vorm dan ook. Wij zorgen ervoor dat er met ons vestigingsbeleid voor altijd een winkel in de buurt is waar de klant terecht kan. Wij geloven in deze strategie, zeker in deze tijd,” zegt Angela Eijlander, directeur SNS Bank.
Financiële kennis toegankelijk voor iedereen
Het behoud van fysieke contactpunten van de bank en haar medewerkers en de mogelijkheid tot het eenvoudig krijgen van telefonisch contact in plaats van een chatbot is van groot belang. Klanten worden beter geholpen wanneer zij meteen in contact komen met een deskundige adviseur die hen persoonlijk bij staat en kennis heeft van de situatie.
“SNS is een betrokken en maatschappelijke bank. We maken financiële kennis toegankelijk voor iedereen en bieden het op een begrijpelijke manier aan. We geven extra aandacht aan groepen die tegen beperkingen aanlopen en die door omstandigheden geen gelijke kans krijgen. Want wij geloven als iedereen op zijn of haar manier kan groeien, Nederland sterker wordt.” aldus Eijlander.