SNS verovert 2e plaats 'Klantvriendelijkste bank van Nederland'
SNS heeft de tweede plaats behaald in de top 3 'Klantvriendelijkste bank van Nederland'. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van een groot onafhankelijk onderzoek onder consumenten door MarketResponse die in mei 2022 is gepubliceerd.
'Hier doen we het voor'
Peggy Kaal, verantwoordelijk voor merk en missie bij SNS geeft aan:
“Bij ons draait het om persoonlijke aandacht, om de mens. Niet voor niets is onze pay-off: ‘Eerst de mens. Dan het geld.’ Deze waardering van klanten is een kroon op ons werk. Hier doen we het voor!”
De Volksbank in de top 3
SNS is onderdeel van de Volksbank. Maar liefst 3 merken van de Volksbank staan in de top 3 'Klantvriendelijkste bank van Nederland': RegioBank op nummer 1, SNS op nummer 2 en ASN Bank op 3.
Marinka van der Meer, CCO bij de Volksbank, ziet het aanvoeren van de ranglijst als een mooie bevestiging van de strategische focus op klantrelatie: “De manier waarop wij de band met klanten willen versterken is bijzonder: vanuit vertrouwen, tevredenheid én liefde. Dankzij de maatschappelijk onderscheidende focus en dienstverlening van onze bankmerken, met elk hun eigen doelgroep, hebben we de expertise in huis om er voor élke klant te zijn – én hen in het hart te raken. Dit onderzoek benadrukt dat we daar steeds beter in slagen.”
Hoe verloopt het onderzoek?
Voor de overall verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland kunnen organisaties zich niet aanmelden of hun klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. De winnaar wordt bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Bij deze 15e editie heeft MarketResponse 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven verzameld. Er waren dit jaar 10 afzonderlijke branches, met goede doelen als buitencategorie. Kijk voor alle scores op klantvriendelijkstebedrijf.nl.