Wijziging tarieven en voorwaarden

Vanaf 1 juli 2024 wijzigen de tarieven en voorwaarden van onze rekeningen.

Onze nieuwe tarieven vanaf 1 juli 2024

Tarieven Basis Bankieren per maand

Basis Bankieren* Tot 1 juli 2024 Per 1 juli 2024
SNS Basis met één of meer spaarrekeningen € 2,95 € 3,45
SNS Compleet met één of meer spaarrekeningen € 3,95 € 4,45
Aanhouden van de betaalrekening SNS Basis € 2,95 € 3.45
Aanhouden van de betaalrekening SNS Compleet € 3,95 € 4,45
Aanhouden van de betaalrekening SNS EU Betaalrekening € 2,95 € 3,45
Aanhouden van de betaalrekening SNS Basis Privérekening € 2,95 € 3,45
Eén of meer spaarrekeningen SNS Internet Sparen, SNS Maxisparen, SNS Basissparen en SNS Keuzesparen (zonder Klimrente of deposito) € 2,95 € 3,45

*Lees meer over Basis Bankieren

Goed om te weten: Bekijk alle tarieven in de

Rente rood staan

We gaan de rente voor rood staan op een andere manier vaststellen. Onze variabele rente voor rood staan wijzigt daardoor. Lees meer over roodstaan op je betaalrekening en hoe we de rente vaststellen

Tot 1 juli 2024 Per 1 juli 2024
SNS Basis, SNS Compleet, SNS Basis Privérekening en SNS EU Betaalrekening 10% op jaarbasis 12% op jaarbasis
SNS Jongerenrekening en SNS Studentenrekening 8% op jaarbasis 10% op jaarbasis

De rentes in de tabel zijn variabel en kunnen dus wijzigen. Deze rentes gelden ook voor ongeoorloofde roodstand.

Alle overige kosten en tarieven vind je in de Tarievenwijzer Betalen

Wat verandert er nog meer?

Nieuwe manier van vaststellen rente voor rood staan

We gaan de rente voor (on)geoorloofd rood staan op een nieuwe manier vaststellen. Voortaan is de variabele rente voor rood staan gelijk aan een door de overheid wettelijk vastgesteld tarief (de zogenoemde maximale kredietvergoeding) verminderd met 3%. Dit geldt voor SNS Basis en SNS Compleet, en ook voor ongeoorloofd roodstaan op de SNS EU Betaalrekening en de SNS Basis Privérekening. Voor de SNS Jongerenrekening en SNS Studentenrekening is deze gelijk aan de maximale kredietvergoeding verminderd met 5%.

De maximale kredietvergoeding bestaat uit de wettelijke rente die staat in het ‘Besluit vaststelling wettelijke rente’ plus het aantal procentpunten dat staat in het ‘Besluit kredietvergoeding’. Je vindt deze besluiten op
wetten.overheid.nl door in het zoekveld de naam van het besluit in te vullen.

Wijzigt de maximale kredietvergoeding, dan wijzigt dus ook de rente voor rood staan. Als de rente wijzigt, laten wij dat minimaal 30 kalenderdagen voor de ingangsdatum aan je weten via Mijn SNS en de SNS App. Heb je geen Mijn SNS of SNS App, dan laten we je dat op een ander manier weten.

We hebben informatie over het vaststellen van de rente voor rood staan opgenomen in hoofdstuk 3 van de Voorwaarden Roodstand (pdf).

Sneller bestellen en betalen met iDEAL

Reken je online aankopen regelmatig af met iDEAL? Dan kun je voortaan een iDEAL-profiel aanmaken bij Currence, het bedrijf achter iDEAL. Daarin leg je onder meer informatie over je betaalrekening en bezorgadres vast. Je hoeft deze gegevens dan bij een volgende bestelling niet meer in te vullen. Dankzij de bewaarde gegevens gaat bestellen en betalen voortaan sneller.

Om een iDEAL-profiel aan te maken log je eerst in op Mijn SNS of de SNS App. Van daaruit kun je direct naar de online omgeving van Currence om je profiel aan te maken en te beheren. Als je een profiel aanmaakt, delen wij je rekeningnummer (IBAN) met Currence. Je kunt een iDEAL-profiel aanmaken als je 16 jaar of ouder bent. We hebben informatie over het iDEAL-profiel opgenomen in hoofdstuk 5 van de Voorwaarden Mijn SNS (pdf).

Mobiel betalen

We stoppen met de SNS Mobiel Betalen app voor Android. Vanaf 1 juli 2024 bieden we de app niet meer aan. Je kunt SNS Mobiel Betalen dan niet meer gebruiken en de overeenkomst SNS Mobiel Betalen eindigt. Wil je snel en veilig afrekenen met je Android-smartphone? Misschien is Google Pay dan iets voor jou. Google Pay kun je activeren in de SNS App. Je kunt Google Pay gebruiken vanaf 16 jaar.

Lees meer over Google Pay

Naam SNS App aangepast

We hebben vorig jaar een nieuwe SNS App geïntroduceerd waarmee je je bankzaken op je mobiel kunt regelen. De nieuwe app heeft de SNS Mobiel Bankieren app vervangen. We hebben de naam van de nieuwe app in al onze voorwaarden doorgevoerd.

Meer over de SNS App

Afscheid van tincode

We zijn per 1 januari 2024 gestopt met de tincode. Met de tincode konden klanten telefonisch hun saldo opvragen en geld overboeken naar andere SNS rekeningen. We bieden geen diensten meer aan waarbij gebruik wordt gemaakt van de tincode. We hebben informatie over de tincode uit onze voorwaarden gehaald. Had je een Overeenkomst Gebruik Tincode? Dan is die beëindigd.

Veelgestelde vragen

  • We willen ervoor zorgen dat je jouw bankzaken eenvoudig en snel kunt regelen. Daarvoor blijven we de app en online bankieren verbeteren. Met Apple Pay en Google Pay betaal je bijvoorbeeld in een handomdraai contactloos met je smartphone. En met bijna 200 SNS Winkels zijn we vast en zeker ook bij jou in de buurt. Daarnaast werken we achter de schermen hard om fraude en financiële criminaliteit te voorkomen. Dat is de afgelopen jaren steeds duurder geworden. De bank ontkomt er niet aan een deel van deze kosten door te belasten waardoor de tarieven stijgen.
  • De verhoging van de kosten gaat in per 1 juli 2024. In juli zie je dat voor het eerst terug in je bij- en afschrijvingen in de SNS App en Mijn SNS.
  • We zouden dat heel jammer vinden, maar je kunt je rekening(en) opzeggen. Als je dat doet voor 1 juli 2024, dan gelden de wijzigingen niet voor jou.

    Rekening opheffen

Onze contactgegevens op een rij

Onze contactgegevens op een rij

Bel ons, stuur een mail, stel je vraag via social media of ga naar 1 van de bijna 200 SNS Winkels.
Hoe werkt betalen met de app?

Hoe werkt betalen met de app?

Met de app maak je snel en eenvoudig geld over. En je kunt online aankopen afrekenen.