Tijdelijke limiet verhogen? Dat duurt 4 uur - voor jouw veiligheid

Heb je je limiet van de SNS Mobiel Bankieren app tijdelijk verhoogd? Dan duurt het 4 uur voor je de extra ruimte kunt gebruiken. Zo geven we oplichters minder kans en kunnen we bankieren voor jou veilig houden. Regel je verhoging dus op tijd.

Regel 't op tijd

Vervelend is het wel. Wil je je nieuwe auto online afrekenen, of via iDEAL je badkamer betalen, kun je het bedrag niet overmaken. Terwijl je net je limiet hebt verhoogd! Maar nog veel vervelender is het natuurlijk, als je ineens al je spaargeld kwijt bent.

En dat lukt oplichters steeds vaker. Deze fraudeurs weten mensen ervan te overtuigen om grote bedragen over te maken. Daarom hebben we die 4 uur ingebouwd: zodat er meer tijd is voor jou om te checken of alles klopt.

Goed om te weten:

De uren tussen 23 uur en 7 uur tellen niet mee. Verhoog je je limiet om 21 uur, dan kun je je limiet de volgende dag om 9 uur gebruiken.

De daglimiet is standaard € 25.000. Je kunt die tijdelijk, voor 1, 3 of 5 dagen tot € 50.000 verhogen. Tijdelijk je limiet verhogen

Fraudeurs geen kans geven

Die 4 uur hebben dus te maken met een vorm van fraude die we helaas steeds meer zien: telefonische oplichting. Mensen bellen je met de boodschap dat ze van SNS zijn en dat je geld moet overmaken. Ze vragen je dan tijdelijk je limiet te verhogen. Eerder kon dat dus meteen, en dan kregen de oplichters ook meteen de kans om jou te overtuigen om al dat geld over te maken. Omdat we als bank willen voorkomen dat je onbedoeld in dit soort trucs trapt, hebben we deze vertraging ingebouwd. We zijn trouwens niet de enige bank die dit doet.

Door deze vertraging van 4 uur staat jouw (spaar)geld dus al die tijd nog steeds veilig op je rekening en krijg jij de tijd om in alle rust de (onder dwang) gemaakte keuzes nog een keer te overwegen.

Twijfel je? Tip:

Wij bellen je nooit met de vraag of je geld wilt overmaken of je limiet wilt verhogen. Echt nooit. Dus ga er niet op in.

Lees je nu deze uitleg omdat jij net bent gebeld? Neem dan direct contact met ons op via 030 - 633 30 00. Of meld fraude online .

Esther was zelf slachtoffer

“Ik had nooit verwacht dat ik erin zou trappen. Maar SNS belde me en vertelde me dat mijn geld niet veilig was. Of ik het hele bedrag van mijn spaarrekening kon overmaken naar mijn betaalrekening en dan tijdelijk naar een nieuwe bankrekening. Ze klonk heel betrouwbaar en ik had haar lang aan de telefoon, wel 2 uur, omdat we het allemaal moesten regelen. Al die tijd had ik niks in de gaten. Weg was mijn geld.”

Je daglimiet nu aanpassen

Je daglimiet nu aanpassen

Log in in Mijn SNS en pas je daglimiet voor kortere of langere tijd aan.
Tijdelijk je limiet verhogen

Tijdelijk je limiet verhogen

Je kunt je limiet tijdelijk verhogen tot € 50.000. Dat doe je zo.

Terug naar boven