Rood staan aanvragen of verhogen

Tijdelijk meer geld nodig? Dan kun je een kredietlimiet op je betaalrekening aanvragen of je bestaande kredietlimiet verhogen.

Eerst even dit

Rood staan kost geld. Vraag je dus altijd af of rood staan in jouw geval echt nodig is. Zo voorkom je dat je onnodig rood staat.

Meer over de kosten van rood staan

Goed om te weten
Je kunt alleen rood staan als je 18 jaar of ouder bent. Zorg dat je adres klopt. Wijzig hier je gegevens

Rood staan aanvragen of verhogen gaat zo

  • Log in op het formulier hieronder en vraag een kredietlimiet aan op je particuliere betaalrekening.
  • Je beantwoordt eerst een aantal vragen over je inkomen en de vaste kosten die je hebt. Daarmee berekenen we tot welk bedrag je rood kunt staan (je kredietlimiet).
  • Een medewerker beoordeelt je aanvraag. Binnen 2 werkdagen ontvang je een e-mail met meer informatie. Keuren we je aanvraag goed? Dan ontvang je van ons de Kredietovereenkomst Roodstand. Nadat we deze ondertekend hebben ontvangen, kun je (meer) rood staan.

Kun je niet inloggen? Vraag dan Mijn SNS aan.

Rood staan aanvragen of verhogen

Ik wil iets anders regelen

Dit heb je nodig

  • Een digitale kopie of scan (pdf of jpeg) van je salarisstrook of ander bewijs van inkomen, niet ouder dan 2 maanden. Krijg je je salarisstrook iedere week? Dan graag kopieën van de laatste 4 weken.
  • Het bedrag dat je per maand betaalt aan hypotheek, huur of kostgeld.
  • Bij een gezamenlijke rekening: ook een bewijs van inkomen van je partner.
  • Ben je zzp'er? Kijk dan bij Zakelijk lenen hoe het voor jou werkt.

Tip: Krijg een seintje als je bijna rood staat

Wil je voorkomen dat je rood komt te staan? Stel een saldo-attentie in. Je krijgt dan een SMS, bijvoorbeeld als je bijna rood staat.