Incasso terugboeken (storneren)

Ik wil iets anders doen

Oeps! Geen video

Je kunt de video over dit onderwerp niet kijken omdat je een vereiste cookie hebt uitgeschakeld. Toch zien?
Kies een andere cookie-instelling
Of kijk deze video op youtube.com

Minder dan 56 dagen geleden

Heeft een bedrijf of organisatie geld van je betaalrekening afgeschreven? Dan kun je het bedrag tot 56 dagen na de incassodatum zelf terugboeken (storneren).

  • In Mijn SNS: Kies ‘Terugboeken’ in je incasso-overzicht.
  • In de SNS Mobiel Bankieren app: ga naar de details van een transactie en kies ‘Terugboeken incasso’.
  • Met de telefoon: bel ons op 030 - 633 30 00.
Goed om te weten
Boek alleen verkeerde of onterechte incasso’s terug. Anders krijg je een betaalachterstand bij dat bedrijf of die organisatie.

Meer dan 56 dagen geleden

Kun je het onterecht afgeschreven bedrag niet meer zelf terugboeken? Dan kunnen wij het voor je terugvragen. Vul daarvoor het formulier 'Navragen' in. Dat kan tot 13 maanden nadat het bedrag van je betaalrekening is afgeschreven.

Blijft een bedrijf of organisatie onterecht geld van je rekening afschrijven? Lees wat je nog meer kunt doen

Incasso-attentie krijgen

Wil je weten wanneer een ingeplande incasso wordt afgeschreven? Stel dan een incasso-attentie in via Mijn SNS. Je krijgt 1 werkdag voordat het geld van je betaalrekening wordt afgeschreven een mail met informatie over de incasso.

Terug naar boven