Je rekening van een andere bank in onze app

Hoe handig is het als je al je betaalrekeningen in onze app kunt zien? Ook als je ze niet allemaal bij ons hebt. Vanaf nu kan het als je ook een betaalrekening hebt bij ASN Bank of RegioBank.

Aan de slag? Zo werkt ’t

  1. Open de app van ASN Bank of RegioBank om toegang te geven tot de betaalrekening die je daar hebt.
  2. Ga in die app naar ‘beheer’.
  3. Kies voor ‘Toegang andere partijen’.
  4. Zet de toegang aan en check de voorwaarden.
  5. Open de SNS Mobiel Bankieren app.
  6. Kies in het overzicht rechtsboven voor ‘beheer’.
  7. Kies ‘rekening toevoegen’ en selecteer de rekening die je wilt toevoegen.
  8. Je ziet nu een scherm waarin je ASN Bank of RegioBank toestemming geeft om de betaalgegevens van die rekening aan ons door te geven. Toestemming geven doe je met de digipas van ASN Bank of RegioBank.

De toestemming die je geeft geldt altijd 90 dagen. Daarna krijg je vanzelf een seintje om die te verlengen.

Andersom kan ook

Liever je betaalrekening van SNS in de app van ASN Bank of RegioBank zien? Kan ook! Dat doe je op dezelfde manier als hierboven staat, alleen dan geef je toegang tot je rekening bij SNS in de SNS Mobiel Bankieren app. Daarna voeg je de rekening toe in de app van ASN Bank of RegioBank.

Als je de betaalrekening bij SNS wilt zien in de app van ASN Bank of RegioBank, dan gelden deze voorwaarden.

De gegevens van je betaalrekening

Wil je je rekening van ASN Bank of RegioBank zien in SNS Mobiel Bankieren? Dan vraag je die bank om de gegevens van je betaalrekening naar ons op te sturen. Ze sturen dan deze gegevens:

  • Je rekeningnummer (IBAN)
  • Het saldo op je betaalrekening
  • De productnaam (bijvoorbeeld ASN Bankrekening)
  • De naam die je zelf aan de rekening hebt gegeven
  • De bij- en afschrijvingen die je in internetbankieren ziet, plus de details die erbij horen

We krijgen je gegevens van de afgelopen 24 maanden. Niet van langer geleden. Daarna steeds de nieuwe gegevens, zolang je toestemming geldig is.

Betaalrekening weer uit de app?

Wil je de betaalrekening van ASN Bank of RegioBank uit de SNS Mobiel Bankieren app verwijderen? Dan haal je ’m uit je overzicht. Ga naar ‘Beheer’ en kies ‘Toegevoegde rekeningen’. Daar kun je de rekening weghalen. De gegevens die erbij horen, verwijderen we.

Als je niet meer wil dat je betaalrekening van SNS te zien is in de app van de andere bank, dan kun je ’m op dezelfde manier verwijderen in de app van ASN Bank of RegioBank.

Ook mederekeninghouders, gevolmachtigden en wettelijk vertegenwoordigers kunnen op dezelfde manier als jij je betaalrekening bij ASN Bank of RegioBank toevoegen aan hun eigen SNS Mobiel Bankieren app. Maak dus goede afspraken met iedereen die bij je rekening kan.

Wat vragen klanten ons hierover?

Waarom kan ik nu van deze functie gebruikmaken?

Omdat er in de loop van 2018 een nieuwe wet ingaat: PSD2. Hierdoor kun je andere bedrijven en banken toegang geven tot je betaalrekening. Ze kunnen dan in opdracht van jou je betaalgegevens ophalen. Op die wet zijn we ons nu aan het voorbereiden.

Waarom kan dit alleen met betaalrekeningen van ASN Bank en RegioBank?
We bereiden ons voor op de wet PSD2 samen met de andere bankmerken van de Volksbank. Dus samen met ASN Bank en RegioBank. Daarom kun je al voor de wet ingaat de betaalrekening die je hebt bij ASN Bank of RegioBank in onze app zien. En als de wet straks ingaat, bekijken we of je ook rekeningen kunt toevoegen die je hebt bij een bank die niet onder de Volksbank valt. 
Lees meer

Meer weten over de nieuwe wet?

Meer weten over de nieuwe wet?

Lees er alles over.
Terug naar boven