Jelle de Beer van SNS Adviespunt vertelt
Op 1 juli 2022 is het SNS Adviespunt in Oud-Beijerland geopend. Hier kun je al je wensen op het gebied van wonen, ondernemen en geld voor nu en later bespreken met een adviseur. Jelle de Beer, financieel adviseur en franchisenemer, vertelt over het SNS Adviespunt.
Wat is het verschil tussen het SNS Adviespunt en de SNS Winkels?
‘In een SNS Winkel werken klantadviseurs met wie klanten van alles kunnen bespreken en regelen. Bijvoorbeeld het openen van een betaalrekening. Of ze lopen binnen als hun betaalpas niet werkt. Bij het SNS Adviespunt vind je financieel adviseurs die met name bezig zijn met het geven van hypotheek- en vermogensadvies. En alles gaat op afspraak. Die kunnen klanten maken via de website, telefonisch of via de mail.’
Wat is jouw achtergrond in de financiële sector?
‘Ik werk sinds september 2005 bij SNS. Ik ben begonnen als adviseur voor de particuliere markt. Later werd ik financieel adviseur en financieel hypothecair planner. Daarna werd ik manager van de SNS Winkel in Rotterdam. Sinds 2016 ben ik franchisenemer van 3 vestigingen: Spijkenisse, Hellevoetsluis en Oud-Beijerland. Die laatste winkel is nu vervangen door het SNS Adviespunt.’
Met wat voor soort vragen heb je klanten de afgelopen tijd geholpen?
‘Vooral met particulier hypotheekadvies. En tegenwoordig ook steeds meer met advisering over bedrijfshypotheken. Eigenlijk alles dat gericht is op financieren. Zoals bij onze klant Remco Groeneweg.’ Lees ook de ervaring van Remco Groeneweg op deze site.
Wat is de kracht van het SNS Adviespunt?
‘Dat je te maken krijgt met betrokken en ervaren adviseurs die weten waar ze het over hebben en die verder denken dan alleen maar de financiering van een huis. Als ik een afspraak heb met een klant, dan heb ik al voorbereid wat-ie maximaal kan lenen. Of ik kijk alvast even op Funda, zodat ik kan laten zien wat er kan binnen het budget. En we geven het natuurlijk ook aan als iets niet haalbaar is. We vertellen over het hele proces: waar moet je allemaal op letten als je een huis gaat kopen? Heb je bijvoorbeeld al gedacht aan een samenlevingscontract en verzekeringen? Of we zoeken contact met een bevriende makelaar om te checken wat een goed bod zou zijn. We helpen klanten dus echt door het hele proces heen.’
Het gaat dus echt om persoonlijke en oprechte aandacht?
‘Dat klopt. Ik ben altijd betrokken bij het hele proces. Dat vind ik ook het leukste aan mijn vak. Uiteindelijk voel ik me echt verbonden met mijn klanten. Je leert elkaar goed kennen en je maakt veel dingen met elkaar mee. De leuke dingen, maar soms ook de minder leuke dingen. Ik probeer ze echt door die processen heen te helpen. En dat geven klanten ook aan ons terug. 1 van onze klanten gaf bijvoorbeeld aan dat het gesprek zo prettig was omdat hij zich geen nummer voelde. Daar doe je het uiteindelijk voor!’
SNS Adviespunt, Oostdijk 50, Oud-Beijerland