Schade aan auto melden

Andere schade melden

Is je auto beschadigd, bijvoorbeeld door inbraak, brand, storm, hagel of vandalisme? Of ben je ergens tegenaan gereden? Bekijk of je hiervoor bent verzekerd en hoe je je schade doorgeeft.

Op je polis staat wat je hebt verzekerd en welke voorwaarden voor jou gelden. Bekijk de voorwaarden van de SNS Autoverzekering.

Ruit kapot? Laat 'm meteen repareren

Ben je WA Plus of All risk verzekerd? Dan is een kapotte ruit altijd verzekerd. Laat je ruit meteen repareren door een bedrijf dat is aangesloten bij Glasgarant. De reparatiekosten worden meteen aan Glasgarant betaald. Je hoeft dus niets voor te schieten. Moet de ruit worden gemaakt of worden vervangen? Dan kan je een eigen risico hebben.

Laat je je ruit bij een ander bedrijf herstellen? Kijk altijd op je polisblad en in de voorwaarden hoeveel  eigen risico je moet betalen.

Zo meld je schade aan je auto

Schade doorgeven kan op 4 manieren:

1. Mijn SNS:

Je meldt je schade snel en eenvoudig in Mijn SNS. Dat werkt zo:

  • Log in op Mijn SNS
  • Ga naar ‘Zelf regelen’
  • En kies voor ‘Schade melden’

Direct naar Mijn SNS

    2. Online:

    Ga naar mobielschademelden.nl of gebruik de app Mobielschademelden.nl.

    Naar mobielschademelden.nl

    3. E-mail:

    Meld je schade met het Europees Schadeformulier.

    Tip

    : Stuur je veel of grote bijlagen mee? Doe dit dan het liefst via meerdere e-mails. Om je gegevens veilig te verwerken, kunnen we geen bestanden ontvangen via cloudoplossingen zoals Dropbox, Google Drive of WeTransfer.

    4. Per post:

    Stuur je ingevulde schadeformulier en alle stukken naar:

    Nationale-Nederlanden

    t.a.v. Afdeling SNS Schadebehandeling

    Antwoordnummer 5476

    3000 VB Rotterdam

    Nationale-Nederlanden behandelt je schade.

    Lees hoe dit zit

    Hulp nodig?

    Bel ons: 030 - 633 30 00. We zijn op werkdagen bereikbaar van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 16 uur. Of kom langs in een SNS Winkel.

    Wat gebeurt er als je je schade hebt doorgegeven?

    • Je krijgt een e-mail met daarin een reactie en een schadenummer. Gebruik dit nummer als je een vraag hebt over je schademelding.
    • Is de schade groot of ingewikkeld? Dan wordt soms een deskundige ingeschakeld.
    • Soms is er meer informatie nodig. Bijvoorbeeld een extra toelichting bij diefstal.

    Tips voor als je schade aan je auto hebt