Provisie SNS schadeverzekeringen
Wat is provisie?
Provisie is een vergoeding voor onze dienstverlening als bemiddelaar voor de schadeverzekeringen die je via ons aanvraagt. Dat werkt zo: we krijgen van de verzekeraar (Nationale-Nederlanden) provisie wanneer je een verzekering via ons aanvraagt. De premie die je betaalt aan Nationale-Nederlanden is inclusief assurantiebelasting én provisie. Nationale-Nederlanden keert de provisie aan ons uit.
Goed om te weten: De hoogte van de provisie verschilt per verzekering. In de premieberekening zie je precies hoeveel provisie je betaalt.
Waarom betaal je provisie?
We bemiddelen in schadeverzekeringen van verzekeraar Nationale-Nederlanden. Deze verzekeringen heeft Nationale-Nederlanden speciaal ontwikkeld voor ons.
Als bemiddelaar vertegenwoordigen we altijd zo goed mogelijk jouw belangen als klant, bijvoorbeeld bij wijzigingen in de voorwaarden. Daarnaast zijn we je eerste aanspreekpunt bij het aanvragen of wijzigen van je verzekering en het melden van een schade.
Voor deze dienstverlening krijgen we per verzekering een vergoeding van Nationale-Nederlanden, ook wel provisie genoemd.
Wat doet SNS? Wat doet NN?
Wanneer heb je nu met SNS te maken? En wanneer met NN?
SNS | Nationale Nederlanden |
---|---|
We beantwoorden al je vragen over je SNS-verzekering(en) | Accepteren van de verzekeringsaanvraag |
Verzekering aanvragen | Premie incasseren |
Verzekering wijzigen | Schadeafwikkeling |
Schade melden | Schade-expert inschakelen |
De extra’s van SNS
Heb je vragen over je SNS verzekering(en)? Of heb je schade en kom je er niet uit? Dan kun je bij ons terecht. We helpen je graag.
Jij kiest hoe en wanneer je contact met ons wilt: via WhatsApp, (video)bellen of in 1 van onze bijna 200 winkels. Zo vind je altijd een SNS Winkel bij jou in de buurt. Alle contactmogelijkheden op een rij.
Met onze aandacht en kennis helpen we je de juiste keuze te maken: we leggen je uit wat de verzekeringen inhouden, zodat je een verzekering kunt samenstellen die past bij jou en je wensen. Let op: we geven geen advies.
Je krijgt van ons regelmatig handige seintjes. Bijvoorbeeld om je te herinneren om de werelddekking op je reisverzekering aan te zetten of om schade te voorkomen bij een storm.
We kijken graag samen met jou of je verzekering nog past bij je huidige situatie. Heb je nog de juiste dekking? Ben je per ongeluk onderverzekerd of juist dubbel verzekerd? Dan zorgen we er samen voor dat je verzekering weer bij je past.
Verzekering aanvragen, aanpassen of schade melden?
Net als je bankzaken kun je je verzekeringszaken makkelijk regelen in Mijn SNS of de SNS App:
- veilig, gemakkelijk en snel
- je hoeft niets meer met de post op te sturen
- je online schademelding of wijziging kan bij NN sneller afgehandeld worden dan een schademelding/wijziging met een papieren formulier