Veilig mobiel bankieren met de SNS Mobiel Bankieren app

Met de SNS Mobiel Bankieren app regel je veilig je bankzaken op je telefoon of tablet. We vertellen je graag hoe dat werkt.

De app downloaden en gebruiken

  • Download de apps van SNS alleen uit de officiële winkels: de App Store en Google Play.
  • Gebruik altijd de laatste versie van de app. Is er een update beschikbaar? Installeer deze dan.
  • Zorg ook dat de software op je telefoon of tablet up-to-date is.
  • Gebruik alleen een (draadloos) netwerk dat je kent, vertrouwt en dat is beveiligd met WPA-2. Gebruik geen openbare wifispots.
  • Gebruik de app alleen op een toestel waar niet aan is gesleuteld, bijvoorbeeld om hem simlock-vrij te maken of om een app te kunnen installeren die niet uit een officiële app-winkel komt. Dat sleutelen wordt ook wel ‘jailbreaken’ of ‘rooten’ genoemd.
  • Houd je beveiligingscodes en persoonlijke gegevens altijd geheim.

Een handige vuistregel: Als je telefoon gewoon uit de winkel komt en je alleen apps uit de officiële App Store of Google Play gebruikt, zit je eigenlijk altijd goed.

Goed om te weten
Heb je een Android telefoon én gebruik je een app om je telefoon extra toegankelijk te maken? Dan geef je deze app toestemming om je gegevens van de SNS Mobiel Bankieren app uit te lezen.



Inloggen en betalen met de app

De SNS Mobiel Bankieren app is net zo veilig als Mijn SNS. Je installeert de app op je eigen toestel en logt in met je eigen gekozen mobiele pincode of vingerafdruk.

Betalen doe je met je mobiele pincode, vingerafdruk of digipas. Je bepaalt zelf hoeveel je kunt overboeken met je pincode of vingerafdruk in plaats van met je digipas.

Inloggen en betalen met je mobiele pincode

  • Houd je mobiele pincode geheim.
  • Schrijf of sla je mobiele pincode nergens op.
  • Kies een pincode die lastig te raden is (dus niet je geboortedatum of postcode).
  • Zorg dat niemand kan meekijken als je je mobiele pincode intoetst.
  • Geef je mobiele pincode nooit aan anderen. Wij vragen je hier nooit om.

Inloggen en betalen met je vingerafdruk

  • Gebruik je vingerafdruk alleen als je je toestel niet deelt met anderen. Want alle vingerafdrukken die je instelt, kunnen ook inloggen op en betalen met de SNS Mobiel Bankieren app.

Betalen met je digipas

  • Gebruik je een digipas om te betalen? Net als bij Mijn SNS beginnen de codes die je op digipas moet intoetsen om te betalen niet met een 0. Alleen bij het inloggen begint de beveiligingscode met een 0.
  • Klopt de beveiligingscode niet? Of zie je iets verdachts? Bel ons dan meteen: 030 - 633 30 00 .

Goed om te weten
Wij vragen je nooit om je mobiele pincode, andere codes, digipas, betaalpas of creditcard. Niet aan de telefoon, niet in een e-mail of sms en niet in een brief.

Extra beveiliging Android app

Je kunt SNS Mobiel Bankieren voor Android niet gebruiken als bepaalde apps actief zijn op je toestel. Denk bijvoorbeeld aan apps die de helderheid van je beeldscherm regelen. Als dit op jouw telefoon zo is, krijg je daar een melding van. Je kunt de apps dan uitschakelen om mobiel te bankieren.

Let goed op bij een ander inlogscherm

Je gebruikt je pincode of vingerafdruk bij de SNS Mobiel Bankieren app alleen om in te loggen en te betalen. Ziet het inlogscherm er opeens anders uit? Dan zou het een nepscherm kunnen zijn. Dat kan komen door malware die via een andere app op je telefoon terecht is gekomen.  

Een andere app die je hebt geïnstalleerd kan ervoor zorgen dat er een scherm over de SNS Mobiel Bankieren app komt. Op dat scherm word je dan gevraagd om gegevens in te vullen van bijvoorbeeld je digicode of digipas. Doe dat nooit. Twijfel je bij ‘t inloggen? Bel ons dan op 030 - 633 30 00.

Uitloggen

Klaar met mobiel bankieren? Log dan uit. Doe je dit niet, dan wordt je na 1 minuut alsnog vanzelf uitgelogd.

Deactiveer de app bij reparatie

Is je scherm kapot of laat je je mobiel of tablet om een andere reden repareren? Deactiveer dan alle gebruikers in de SNS Mobiel Bankieren app. Dat doe je zo:

  • klik in de app rechtsboven op het ‘?’
  • kies voor ‘Afmelden’

App uitschakelen op afstand

Is je mobiel of tablet kwijt of gestolen? Of wil je de app niet langer gebruiken? Schakel de app dan meteen uit (deactiveren). Dat kun je op afstand doen. Log in op Mijn SNS, ga naar ‘Instellingen’ en kies ‘SNS Mobiel Bankieren app afmelden'. Of bel ons op 030 - 633 30 00.'

Veilig bankieren bij ons

Veilig bankieren bij ons

Veilig bankieren doen we samen. Lees meer en krijg tips
Houd je telefoon en app up-to-date

Houd je telefoon en app up-to-date

Veilig mobiel bankieren doe je met de laatste versie van de app en software.

Terug naar boven