Veilig mobiel bankieren met de SNS Mobiel Bankieren app

Met de SNS Mobiel Bankieren app kun je veilig je bankzaken regelen op je smartphone of tablet. We vertellen je graag hoe dat werkt.

De app downloaden en gebruiken

  • Download de apps van SNS alleen uit de officiële winkels zoals de Apple App Store, Microsoft Store en Google Play.
  • Je verbinding hebt met een (draadloos) netwerk dat je kent, vertrouwt en dat is beveiligd met WPA-2. Gebruik geen openbare wifispots.
  • Gebruik de SNS Mobiel Bankieren app niet op een gekraakt toestel en zorg ervoor dat je telefoon is ingesteld om alleen apps uit de officiële app stores toe te staan. Gebruik de SNS Mobiel Bankieren app dus niet op een iPhone met 'jailbreak' of een Android die ‘geroot’ is of waar de ontwikkelaarsinstelling is ingeschakeld waardoor apps uit ‘onbekende bronnen’ geïnstalleerd mogen worden.
  • Heb je een Android-telefoon en gebruik je een app voor extra toegankelijkheid? Dan geef je deze app toestemming om je gegevens uit te lezen. Wees je daar bewust van.

Inloggen en betalen met de app

Mobiel bankieren met de app van SNS is net zo veilig als internetbankieren met Mijn SNS. Je installeert de app op je eigen toestel en logt in met een 5-cijferige mobiele pincode die je zelf hebt gekozen. Een andere manier om in te loggen is met je vingerafdruk. Veilig en snel.

Betalen doe je met je mobiele pincode, digipas of vingerafdruk. Gebruik je een digipas om te betalen? Kijk dan altijd of de beveiligingscode op je scherm klopt als je de betaling bevestigt. De beveiligingscode mag nooit met een 0 beginnen.  

Klopt de beveiligingscode niet? Of zie je iets verdachts? Bel ons dan meteen: 030 - 633 30 00.

Lees hoe je geld overmaakt en online afrekent met de app

Zo betaal je veilig met je mobiele pincode

Je kunt de SNS Mobiel Bankieren app openen met je mobiele pincode én met je vingerafdruk. Met je mobiele pincode ga je net zo om als met de pincode van je SNS Wereldpas:

  • Houd je mobiele pincode geheim.
  • Schrijf of sla je mobiele pincode nergens op.
  • Kies een pincode die lastig te raden is (dus niet je geboortedatum of postcode).
  • Zorg dat niemand kan meekijken als je je mobiele pincode intoetst.
  • Geef je mobiele pincode nooit aan anderen. SNS vraagt je hier nooit om.
  • Gebruik je vingerafdruk alleen als je je toestel niet deelt met anderen. Want alle vingerafdrukken die je instelt, kunnen ook inloggen op en betalen met de SNS Mobiel Bankieren app.

Extra beveiliging Android app

Je kunt SNS Mobiel Bankieren voor Android niet gebruiken als bepaalde apps actief zijn op je toestel. Denk bijvoorbeeld aan apps die de helderheid van je beeldscherm regelen. Schakel deze apps uit als je mobiel wilt bankieren.

Let goed op bij een ander inlogscherm

Je gebruikt je pincode of vingerafdruk bij de SNS Mobiel Bankieren app alleen om in te loggen en te betalen. Ziet het inlogscherm er opeens anders uit? Pas dan goed op dat het geen nepscherm is. Dat kan komen door malware die via een andere app op je telefoon terecht is gekomen.  

Een andere app die je hebt geïnstalleerd kan ervoor zorgen dat er een scherm over de SNS Mobiel Bankieren app komt. Op dat scherm word je dan gevraagd om gegevens in te vullen van bijvoorbeeld je digicode of digipas. Doe dat nooit. Twijfel je een keer bij ‘t inloggen? Bel ons dan op 030 - 633 30 00.

Uitloggen

Log na het mobiel bankieren altijd uit met de button ‘Uitloggen’ links bovenin je scherm. Log je niet uit? Dan blijft de app op de achtergrond niet meer dan 1 minuut actief. Daarna word je automatisch uitgelogd.

Deactiveer de app bij reparatie

Is je scherm kapot of laat je je mobiel of tablet om een andere reden repareren? Deactiveer dan alle gebruikers in de SNS Mobiel Bankieren app. Dat doe je zo:

  • klik in de app rechtsboven op het ‘?’
  • kies voor ‘Afmelden’

App uitschakelen op afstand

Is je mobiel of tablet kwijt of gestolen? Of wil je de app niet langer gebruiken. Schakel de app dan meteen uit (deactiveren). Dat kun je op afstand doen. Log in op Mijn SNS, ga naar ‘Instellingen’ en kies ‘SNS Mobiel Bankieren app afmelden'.

Dit kun je zelf doen

Veilig bankieren doen we samen. Lees wat jij kunt doen om veilig te bankieren:

Goed om te weten: SNS vraagt je nooit om je mobiele pincode, andere codes, digipas, betaalpas of creditcard. Niet aan de telefoon, niet in een e-mail of sms en niet in een brief.

Veilig bankieren bij SNS

Veilig bankieren bij SNS

Veilig bankieren doen we samen. Lees meer en krijg tips.
Gebruik altijd de laatste versie van de app

Gebruik altijd de laatste versie van de app

Veilig mobiel bankieren doe je natuurlijk met de laaste versie van de app en software.

Terug naar boven