Veilig internetbankieren in Mijn SNS

In Mijn SNS kun je veilig online je bankzaken regelen op je computer of laptop. Controleer eerst of je een beveiligde verbinding hebt.

Controleer de beveiligde verbinding

Controleer voordat je gaat internetbankieren in Mijn SNS of:

  • Je verbinding hebt met een (draadloos) netwerk dat je kent, vertrouwt en dat beveiligd is met WPA-2. Gebruik geen openbare wifispots.
  • Het internetadres begint met https://www.snsbank.nl/ als je op je computer inlogt.
  • Er een slotje in de browser staat en de adresbalk groen is of groene letters bevat.
  • Het certificaat echt is en verleend is aan SNS Bank N.V. Vanaf ongeveer half augustus 2017 wordt dit: SNS Bank (de Volksbank N.V.)

Check het internetadres

Het adres van SNS is https://www.snsbank.nl/. De 's' staat voor 'secure': een beveiligde, versleutelde verbinding. Klopt de spelling en staat de slash na .nl/ in het adres? Dan weet je dat je echt op onze site bent. Staat er bijvoorbeeld www.snsbank.nl.example.nl, dan zit je op example.nl en niet op snsbank.nl.

Zo weet je of het certificaat echt is

Klik met je muis op het slotje in de adresbalk rechts bovenin je scherm. Controleer of het certificaat:

  • Verleend is aan SNS Bank N.V. Vanaf ongeveer half augustus 2017 wordt dit: SNS Bank (de Volksbank N.V.)
  • Uitgegeven is door DigiCert of GlobalSign.

Wil je het helemaal zeker weten?

Klik dan op certificaat weergeven en bekijk of de vingerafdruk overeenkomt:

SHA-256-vingerafdruk:

19:B2:84:40:A9:56:70:25:ED:97:13:
3A:31:C1:E9:88:6A:57:42:91:36:25:
11:28:C8:81:93:AF:2A:8B:07:93

SHA-1-vingerafdruk:

DD:6B:43:0D:3A:3A:12:BD:ED:0A:
B8:3F:0E:C2:8C:D7:03:38:8D:CA

Zo zien het slotje en de groene balk eruit

Microsoft Edge:

Internet Explorer 11:

Firefox:

Chrome:

Safari:

Klopt het niet? Stop met internetbankieren

Zie je geen SNS Bank N.V. (of na ongeveer half augustus: SNS Bank (de Volksbank N.V.) in de adresbalk, kleurt de adresbalk rood of krijg je een foutmelding? Dan is de verbinding niet veilig. Stop met internetbankieren en installeer de nieuwste versie van je browser en de laatste updates voor je besturingssysteem. Blijf je problemen hebben? Neem dan contact met ons op: 030 - 633 30 00.

Inloggen en betalen in Mijn SNS

Mijn SNS is je persoonlijke online bankomgeving. Inloggen op Mijn SNS en geld overmaken in Mijn SNS kan alleen met je digicode (gebruikersnaam en wachtwoord) of digipas.

Gebruik je een digipas? Kijk dan altijd of de beveiligingscode op het scherm van je computer klopt. Dat controleer je zo:

  • Inloggen: de beveiligingscode (het getal dat in het gele vlak staat als je inlogt op Mijn SNS) moet altijd met een 0 beginnen.
  • Betalen: de beveiligingscode bij het bevestigen van de betaalopdracht mag nooit met een 0 beginnen. De 0 is alleen om in te loggen.

Klopt de beveiligingscode niet? Bel ons dan meteen: 030 - 633 30 00.

Uitloggen

Log altijd uit na het internetbankieren en sluit je browser. De verbinding met SNS is dan meteen verbroken. Log je niet uit? Dan kunnen anderen je gegevens in Mijn SNS zien als ze je computer gebruiken.

Veilig betalen met iDEAL

Je kunt online aankopen snel en veilig afrekenen met iDEAL. Je bevestigt de betaling met je digipas. Het bedrag wordt dan meteen van je SNS Rekening afgeschreven. Betalen via iDEAL is net zo veilig als internetbankieren.  

Zie je tijdens het betalen toch iets verdachts? Stop dan en bel ons meteen: 030 - 633 30 00.

Dit kun je zelf doen

Veilig bankieren doen we samen. Lees wat jij kunt doen om veilig te bankieren:

Goed om te weten: SNS vraagt je nooit om je codes, digipas, betaalpas of creditcard. Niet aan de telefoon, niet in een e-mail of sms en niet in een brief.

Veilig internetbankieren

Veilig internetbankieren

Internetbankieren en betalen moeten veilig zijn. Lees wat wij doen en wat je zelf kunt doen.
Fraude melden

Fraude melden

Zie je onbekende overboekingen of denk je dat je benaderd bent door criminelen? Meld het dan bij ons.

Terug naar boven