Een verkeerde overboeking terugkrijgen

Als je geld hebt overgeboekt naar een verkeerd rekeningnummer, kun je dat niet zelf terugboeken. We vertellen je graag wat je wel kunt doen.

Rekeningnummer dat niet bestaat

Heb je geld overgemaakt naar een rekeningnummer dat niet bestaat? Dan hoef je niets te doen. Het geld komt vanzelf terug op je rekening. Is het geld binnen een paar dagen nog niet terug? Dan heb je het bedrag per ongeluk overgemaakt naar een bestaand rekeningnummer.

Rekeningnummer van een bekende

Weet je naar wie je het geld hebt overgeboekt? Bijvoorbeeld omdat je een rekening per ongeluk twee keer hebt betaald? Vraag het geld dan terug. Als het meezit, staat het zo weer op je rekeningnummer.

Rekeningnummer van een onbekende: navraag indienen

Weet je niet naar wie je het geld hebt overgemaakt? Dan kunnen wij voor je bemiddelen. Dat kost € 24. Vul daarvoor het formulier ‘Navragen’ in. We nemen dan contact op met de bank van de ontvanger en vragen het geld terug. Als de ontvanger het bedrag niet wil terugboeken, geven we je zijn of haar gegevens. Je kunt het dan zelf terugvragen.
Voor buitenlandse overboekingen kunnen wij alleen het geld terugvragen bij de buitenlandse bank. Wij kunnen niet de gegevens van de buitenlandse ontvanger verstrekken. Voor deze navraag gelden andere kosten.

Let op! Heeft de betaling plaats gevonden als gevolg van oplichting? Vul dan niet dit formulier in, maar neem direct contact op met de SNS klantenservice via 030 - 633 30 00.

Geeft de ontvanger het geld niet terug?

Wil de ontvanger het geld niet terugboeken? Dan kun je het geld terugvorderen. Als het nodig is, kan dat via de rechter.

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.
Iets misgegaan met een incasso?

Iets misgegaan met een incasso?

Je kunt incasso’s stopzetten, terugboeken, blokkeren en beheren. Regel het nu.