Veelgestelde vragen van zakelijke klanten over het coronavirus

Hier zie je een overzicht van belangrijke maatregelen en de meest gestelde vragen door ondernemers over het coronavirus.

Coronavirus en ondernemers

We volgen de ontwikkelingen rond het coronavirus op de voet en ook wat dit betekent voor Nederlandse bedrijven en de economie. Het is begrijpelijk dat deze uitzonderlijke situatie veel vragen oproept en jou als ondernemer voor een grote opgave kan stellen. Daarom hebben we een ‘vraag en antwoord’ opgesteld waarin we al veel vragen proberen te beantwoorden.

Goed om te weten: De gevolgen van het coronavirus hebben grote effecten op de economie. Dat kan veel onzekerheid voor jou als ondernemer opleveren. We staan voor je klaar om samen te kijken naar je situatie. Je kunt ons bellen op 030 - 633 30 02. Wil je liever langskomen in een SNS Winkel voor een persoonlijk gesprek? Maak dan eerst even een afspraak.

Ik heb een zakelijk krediet nodig om corona te overbruggen. Is er een speciale regeling in de vorm van een overbruggingskrediet?

Veel kleine ondernemers worden getroffen door de coronacrisis. Om deze groep te ondersteunen bieden we SNS Zakelijk Krediet aan met de KKC-regeling: Klein Krediet Corona.

Meer informatie

Het coronavirus heeft impact op de financiële gezondheid van mijn bedrijf. Wat kan ik doen?

Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 030 - 633 30 02. We bekijken samen wat de best passende oplossing is.

De banken hebben gezamenlijke maatregelen genomen om de zakelijke klanten meer lucht te geven. Kleinere ondernemingen die in de kern gezond zijn, kunnen zes maanden uitstel van aflossing krijgen op hun lopende leningen en rentebetaling. Ook de overheid heeft economische maatregelen genomen om ondernemers die in de problemen dreigen te komen, te helpen.

Lees de Kamerbrief.

Kan ik mijn financiering bij SNS aanpassen?

We bekijken samen wat de best passende oplossing is in jouw situatie. Bel ons op 030 - 633 30 02 voor hulp bij je financiering of kom langs in een SNS Winkel. We helpen je graag.

Kan ik uitstel krijgen voor de aflossingsverplichting van mijn lening(en)?

Je kunt geen aflospauze meer aanvragen. We bekijken samen wat de best passende oplossing is in jouw situatie. Bel ons op 030 - 633 30 02 voor hulp bij je financiering of kom langs in een SNS Winkel. We helpen je graag.

Kan ik ook mijn maandelijkse rentebetaling uitstellen?

Je kunt geen uitstel van rentebetaling meer aanvragen. We bekijken samen wat de best passende oplossing is in jouw situatie. Bel ons op 030 - 633 30 02 voor hulp bij je financiering of kom langs in een SNS Winkel. We helpen je graag.

Kan ik mijn huidige kredietlimiet verhogen?

Deze mogelijkheid is er. Goed om te weten: We beoordelen per situatie of het kan. Wil je meer informatie, bel ons dan: 030 - 219 69 75.

Ik heb een zakelijk krediet nodig om corona te overbruggen. Is er daarvoor een speciale regeling, bijvoorbeeld een krediet met een lager rentetarief?

Ja, die is er. Ja, die is er. Bestaande zakelijke klanten die worden geraakt door het coronavirus, kunnen een zakelijk krediet met KKC-regeling aanvragen tegen een rentetarief van 3,5%.  Meer over de KKC-regeling

Ik ben ondernemer en klant bij SNS. Hoe kom in aanmerking voor het zakelijk krediet met KKC-regeling met een rentetarief van 3,5%?

Je kunt de regeling aanvragen als je al een zakelijke klant bij ons bent en als je bedrijf geraakt wordt door het coronavirus. Meer over de KKC-regeling

Ik ben ondernemer, maar geen klant bij jullie. Kan ik ook gebruik maken van deze regeling?

Nee, dat kan niet. Deze regeling is speciaal bedoeld voor zakelijke klanten die bij ons bankieren. Je kunt natuurlijk wel klant bij ons worden, maar dan gelden onze standaard productvoorwaarden en -tarieven.

Ik ben geen zakelijke klant bij SNS, kan ik een zakelijke financiering aanvragen?

Ja dat kan. Kijk hoe je het beste contact met ons kunt opnemen

Ik heb krediet aangevraagd voor 15 maart 2020, kan ik alsnog gebruik maken van het lage rentetarief?

Nee, dat kan niet. Je hebt het krediet aangevraagd met een ander doel. Deze KKC-regeling is speciaal bedoeld om klanten te ondersteunen die zwaar geraakt worden door het coronavirus.

Ik heb een zakelijke betaalrekening bij SNS. Kan ik een kredietlimiet aanvragen?

Heb je een actieve betaalrekening bij ons waar de omzet op binnenkomt? Dan kun je bij ons een kredietlimiet aanvragen. Per situatie bekijken we óf en zo ja voor welk bedrag je in aanmerking komt. Bel ons voor meer informatie: 030 - 219 69 75.

Kan ik een hogere limiet voor contactloos betalen instellen op mijn zakelijke betaalrekening?

Ja, je kunt nu tijdelijk een limiet tot €100 instellen. Lees hoe ’t werkt.

Ik heb (alleen) een zakelijke spaarrekening bij SNS. Kan ik een kredietlimiet aanvragen?

Nee, bij een spaarrekening kun je geen kredietlimiet aanvragen. Dat kan alleen bij een betaalrekening.

Ik verwacht betalingsproblemen. Kunnen jullie mij helpen?

We bekijken samen wat de best passende oplossing is in jouw situatie. Bel ons op 030 - 633 30 02 of kom langs in een SNS Winkel. We helpen je graag.

Wat zijn de gevolgen voor dienstverlening van SNS bij een uitbraak van het coronavirus?

Alle banken, dus ook wij, investeren in de continuïteit van onze bedrijfsvoering. Zo zorgen we ervoor dat onze dienstverlening aan bedrijven, ondanks het virus, is gewaarborgd.

Ik maak me zorgen om mijn financiële situatie. Bijvoorbeeld of ik de hypotheek op mijn huis kan blijven betalen. Kunnen jullie mij helpen? 

Ook als het financieel tegenzit, zijn we er voor je. Als je betalingsproblemen verwacht, is het belangrijk dat je zo snel mogelijk contact opneemt met ons Hulpteam Hypotheken. Bel ons op 030 – 219 60 00 of mail naar hulpteamhypotheken@sns.nl. Samen zoeken we naar een manier om je hypotheek betaalbaar te maken.

Waarom hebben jullie geen BMKB-regeling?

Een BMKB-regeling is kostbaar voor onze klanten: je betaalt afsluitprovisie én je hebt een zwaardere aflosverplichting. Daarom kijken we liever samen naar een oplossing die het beste bij jouw situatie past. Wederzijds vertrouwen is voor ons de basis.

Waar vind ik meer informatie van de overheid voor ondernemers?

Meer informatie over bijvoorbeeld voorzorgsmaatregelen voor je personeel, werktijdverkorting, transport van goederen en evenementen vind je op de site van de Rijksoverheid.

Heb je ondernemersvragen die niet worden beantwoord op de site van de Rijksoverheid? Dan kun je contact opnemen met het Kamer van Koophandel Adviesteam: 0800-2117. Hier kun je vragen stellen over voorraden, personeel en financiële impact. Dit gratis nummer is op werkdagen bereikbaar van 8 tot 17 uur. Of kijk op de website van KVK.

Waar kunnen we je bij helpen?

Waar kunnen we je bij helpen?

Heb je een vraag? Kijk dan even op onze klantenservice pagina. Bel ons of stuur ons een bericht. We helpen je graag.



Terug naar boven