Een bankgarantie beëindigen of claimen

Een verhuurder kan een bankgarantie beëindigen of het geblokkeerde bedrag claimen. Het beëindigen kost niets en het geblokkeerde bedrag blijft op je rekening staan. Eist een verhuurder het bedrag van de garantie op? Dan maken wij het geld over. De kosten daarvoor zijn voor de huurder. Je vindt alle kosten in de Tarievenwijzer Zakelijk betalen.

Een bankgarantie beëindigen 

Alleen de verhuurder kan de bankgarantie beëindigen. Daarvoor stuurt de verhuurder de vrijwaringsverklaring en de originele bankgarantie naar ons op.

Een bedrag claimen

Het geblokkeerde bedrag in de bankgarantie of een deel daarvan kan opgeëist worden door de verhuurder met dit formulier: 

Om dat te kunnen verwerken, hebben we deze gegevens nodig:

  • de originele bankgarantie
  • het rekeningnummer van de verhuurder
  • foto of scan van een identiteitsbewijs van de verhuurder (het bsn en de pasfoto mogen niet herkenbaar zijn)

Deze stukken stuur je ook naar ons op.

Het adres is:
SNS SC Zakelijk Financieren 
Croeselaan 1 
3521 BJ Utrecht 

We verwerken een aanvraag normaal gesproken binnen 5 werkdagen en sturen een bevestiging per post. 

Verzoek voor beëindigen of claim indienen 

De persoon die het verzoek indient, moet tekeningsbevoegd zijn namens de verhuurder. Het is niet nodig om te vertellen wat de reden is voor beëindiging of het opeisen van het bedrag.  

Geen bankgarantie meer? 

Ben je verhuurder en heb je de bankgarantie niet meer? Bel dan even naar 030 - 633 30 02. We zijn doordeweeks bereikbaar van 8.30 tot 17 uur. 

Informatie over bankgarantie

Wil je meer informatie over een bankgarantie voor de huur van een zakelijk pand of ruimte? Lees het hier.