Incasso terugboeken (storneren)

Ik wil iets anders doen

Minder dan 56 dagen geleden

Heeft een bedrijf of organisatie geld van je rekening afgeschreven met een Europese automatische incasso? Dan kun je het bedrag tot 56 dagen na de incassodatum zelf terugboeken (storneren).

  • In Mijn SNS: Kies ‘Terugboeken’ in je incasso-overzicht.
  • In de SNS Mobiel Bankieren app: ga naar de details van een transactie en kies ‘Terugboeken incasso’.
  • Met de telefoon: bel klantenservice op 030 - 633 30 02.
Goed om te weten
Boek alleen verkeerde of onterechte incasso’s terug. Anders krijg je een betaalachterstand bij dat bedrijf of die organisatie.


Een zakelijke Europese incasso kun je niet storneren. Je kunt wel de incasso stopzetten.

Meer dan 56 dagen geleden

Kun je het onterecht afgeschreven bedrag niet meer zelf terugboeken? Dan kunnen wij het voor je terugvragen. Bel daarvoor onze klantenservice op 030 - 633 30 02. Dat kan tot 13 maanden nadat het bedrag van je rekening is afgeschreven.

Blijft een bedrijf of organisatie onterecht geld van je rekening afschrijven? Lees wat je nog meer kunt doen

Incasso-attentie krijgen

Wil je weten wanneer een ingeplande incasso wordt afgeschreven? Stel dan een incasso-attentie in via Mijn SNS Zakelijk. Je krijgt 1 werkdag voordat het geld van je rekening wordt afgeschreven een mail met informatie over de incasso.

Terug naar boven