Zakelijke betaalrekening opheffen

Ik wil iets anders opheffen

Checklist voordat je opheft

  • Controleer of er geen zakelijke spaarrekening is gekoppeld aan je betaalrekening. Is dat wel zo? Wijzig dan eerst de tegenrekening van je spaarrekening en hef daarna je betaalrekening op.
  • Wi je je zakelijke betaal- én spaarrekening opheffen? Hef dan eerst de spaarrekening op. Want het geld dat er nog op staat kun je alleen overboeken naar je betaalrekening als dit de vaste tegenrekening is. Hef daarna je betaalrekening op.
  • Het is slim om vóór het opheffen je bij- en afschrijvingen te downloaden. De rekening verdwijnt namelijk uit Mijn SNS Zakelijk en de app.
  • Staat er nog geld op je betaalrekening? Maak dit dan over naar een andere rekening via Mijn SNS Zakelijk.
  • Laat € 100 op je rekening staan, zodat we de kosten van je rekening en internetbankieren nog kunnen afschrijven. Het bedrag dat daarna overblijft, maken we over naar de tegenrekening die je hebt opgegeven.
  • Sta je rood? Vul het saldo dan eerst aan tot € 100 en zeg de rekening daarna op.

Dit heb je nodig

  • Het KvK-nummer (Je vindt hem op kvk.nl).
  • Naam, adres, e-mailadres en geboortedatum van de rechtsgeldig vertegenwoordigers.
  • Een kopie van het identiteitsbewijs van alle rechtsgeldig vertegenwoordigers.

Printen en opsturen

Print het ingevulde formulier en onderteken het. Stuur het samen met een kopie van je identiteitsbewijs en aanvullende informatie naar ons op.

Zijn er meerdere rechtsgeldig vertegenwoordigers? Laat het formulier dan ook door een tweede rechtsgeldig vertegenwoordiger ondertekenen. Stuur een kopie van het identiteitsbewijs van alle rechtsgeldig vertegenwoordigers mee.

Is het identiteitsbewijs een pasje? Kopieer dan alleen de voorkant.

Hoe lang duurt het ongeveer?

We heffen de rekening binnen 5 werkdagen op.

Opheffen

Terug naar boven