Automatisch incasseren bij klanten
Incasseren met administratiesoftware
Met veel administratiesoftware kun je een batch met betaalopdrachten maken. Daarmee zorg je dat in 1 keer een verzameling bedragen wordt bijgeschreven op je zakenrekening bij SNS. Vraag hiervoor automatisch incasseren aan.
Voordelen van automatisch incasseren
- Gemak voor je klant
- Eenmalig of met regelmaat automatisch geld innen
- Minder omkijken naar inkomende betalingen
- Ook voor je klanten in het buitenland
Kosten automatisch incasseren
Automatische incasso aanvragen kost niets. Je betaalt € 1,75 voor een batch en € 0,09 voor elke bijschrijving. Je vindt deze kosten in de 'Informatiewijzer Zakelijk Betalen'.
Goed om te weten
Als je meer dan 30 incasso’s in een batch aanlevert, dan zijn de kosten voor een bijschrijving lager dan normaal.
Zo werkt automatisch incasseren
Je hebt een ondertekende machtiging nodig van klanten bij wie je incasseert. Er zijn verschillende soorten machtigingskaarten. Die machtigingskaarten kun je bij ons downloaden. Batches kun je aanleveren in het SEPA XML-formaat. Dat doe je in Mijn SNS Zakelijk. Hoe dit precies werkt vind je bij Zo werkt automatisch incasseren
Voor wie is automatische incasso?
Automatisch incasseren kan alleen als je al wat langer klant bent. Je moet aan deze voorwaarden voldoen:
- Je bedrijf heeft al 1 jaar een SNS Zakenrekening
- Je bedrijf staat al 2 jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Automatische incasso aanvragen
Automatisch incasseren regel je snel online. Vul het formulier hieronder in. Tip: Zoek deze nummers alvast op:
- je rekeningnummer bij SNS
- je KvK-inschrijfnummer (je vindt het nummer op kvk.nl)