Wat moet je doen als je betaalpas verloopt?

Je hoeft zelf geen actie te ondernemen want je krijgt vanzelf een bericht of een nieuwe betaalpas als je pas is verlopen.

Automatisch een nieuwe standaard betaalpas

Heb je een standaard betaalpas zonder eigen foto? Dan krijg je automatisch een nieuwe toegestuurd. Die kun je ongeveer een maand voor de vervaldatum in je brievenbus verwachten. Is dat te laat? Dan kun je ook zelf zonder kosten een nieuwe pas aanvragen.

Heb je een SNS Persoonlijke Betaalpas?

Heb je je pas zelf ontworpen, dan krijg je 4 maanden van te voren een brief. Je kunt vanaf dan zonder extra kosten een nieuwe SNS Persoonlijke Betaalpas ontwerpen.

Goed om te weten:

  • Aanvraag van je persoonlijke betaalpas is mogelijk bij heraanvragen van de betaalpas op de rekeningen SNS Jeugd Betalen, Jongerenrekening en Studentenrekening gedurende de looptijd. Dit is niet mogelijk voor nieuwe klanten.
  • Bij aanvraag een nieuwe persoonlijke betaalpas, blijft je pincode hetzelfde.

Betaalpas nu al verlopen?

Is je pas al verlopen maar heb je nog geen nieuwe? Dan is er iets misgegaan. Je kunt zelf een nieuwe betaalpas aanvragen. Je moet dan wel op Mijn SNS

Oude pas: chip doorknippen en weggooien

Zodra je je nieuwe betaalpas hebt geactiveerd, kun je je oude niet meer gebruiken. Knip je oude betaalpas door en gooi hem weg. Knip ook de vierkante chip aan de voorkant van je pas door. Dan weet je zeker dat niemand er misbruik van kan maken.

Let op: Stuur nooit je betaalpas op. Ook niet als je die al hebt doorgeknipt. SNS vraagt je hier nooit om.

Betalen met je SNS Betaalpas

Betalen met je SNS Betaalpas

Meer over retourpinnen, je pinlimiet en hoe je die tijdelijk verhoogt
Nieuwe pas aanvragen

Nieuwe pas aanvragen

Kun je inloggen? Vraag dan nu een nieuwe betaalpas aan.