Schade door storm melden bij SNS

Schade door storm kan iedereen overkomen. Gelukkig ben je met een SNS Woonhuis-, Inboedel- en Autoverzekering goed verzekerd. Heb je door de storm schade opgelopen? Lees hier wat je moet doen als je bij ons bent verzekerd.

Heb je kapotte ramen?

Heb je een SNS Woonhuisverzekering of een SNS Inboedelverzekering met aanvullende verzekering voor glasdekking? Dan ben je verzekerd voor schade aan je ramen. Zijn je ramen kapot? Bel meteen met Uniglas: 088 864 00 20. Uniglas zorgt ervoor dat een erkende glaszetter je ramen weer maakt.

Goed om te weten
Je hoeft geen schadeformulier in te vullen en je krijgt geen rekening van de glaszetter.

Heb je andere schade aan je huis?

Heb je een SNS Woonhuisverzekering? Dan ben je verzekerd voor schade door storm aan:

  • je huis
  • garages, schuren en tuinhuisjes die bij huis horen
  • schuttingen en andere terreinafscheidingen
  • zonwering aan je huis
  • antennes op je huis
  • zonnepanelen op je huis

Heb je de schade zelf al laten repareren? Stuur het schadeformulier, de factuur en foto’s van de schade naar ons op. Heb je de schade nog niet laten repareren? Stuur dan ook een offerte of kostenraming van een deskundige mee. Je regelt het makkelijk en snel met dit schadeformulier.

Goed om te weten

bij schade door storm heb je een eigen risico van € 250. De verzekeraar vergoedt bij vervanging of herstel alleen vergelijkbare materialen.

Wat is er verzekerd met je inboedelverzekering?

Heb je een SNS Inboedelverzekering? Dan ben je verzekerd voor schade door storm aan:

  • schuttingen en andere terreinafscheidingen (als je je huis huurt)
  • tuinhuisjes en hobbykassen (als je je huis huurt en deze van jou zijn)
  • zonwering aan je huis
  • antennes op je huis

Heb je de schade zelf al laten repareren? Stuur het schadeformulier, de factuur en foto’s van de schade naar ons op. Heb je de schade nog niet laten repareren? Stuur dan ook een offerte of kostenraming van een deskundige mee. Je regelt het makkelijk en snel met dit schadeformulier.

Tip
Check op je polisblad of je een eigen risico hebt.

Heb je schade aan je auto?

Heb je schade aan je auto door het noodweer en is je auto beperkt of volledig casco (allrisk) verzekerd? Laat je auto dan meteen repareren door een bedrijf dat is aangesloten bij Schadegarant. De reparatiekosten worden rechtstreeks aan het schadebedrijf betaald. Je hoeft dus niets voor te schieten.

Goed om te weten
Je krijgt gratis vervangend vervoer als dat nodig is en betaalt een lager of helemaal geen eigen risico. Hagelschade? Dat heeft geen gevolgen voor de no-claimkorting.

Wat gebeurt er als je je schade hebt doorgegeven?

  • Binnen 5 werkdagen krijg je een e-mail van ons met je schadenummer. Gebruik dit als je contact met ons hebt over je schade.
  • Grote of ingewikkelde schade? Soms schakelen we dan een deskundige in.
  • Soms hebben we meer informatie van je nodig. Dat hoor je dan vanzelf.
Goed om te weten
Bij een landelijke storm duurt het soms langer dan 5 werkdagen voordat we je terugmailen.
Schade melden

Schade melden

Zo geregeld met het schadeformulier.
Antwoorden bij stormschade

Antwoorden bij stormschade

Heeft de storm flink huisgehouden? Dan heb je vast veel vragen.