Veiligere mobiele pincode: registreer voor 12 september

Je mobiele pincode in SNS Mobiel Bankieren is nog veiliger geworden. Registreer wel voor 12 september je beter beveiligde mobiele pincode. Anders kun je de app niet meer gebruiken met je huidige pincode.

Veiligere mobiele pincode

Door het gebruik van de laatste technieken voor encryptie en veiligheid in de app kun je nu méér geld overboeken. Handig, want dan heb je je digipas bijna niet meer nodig.

  • Tot € 25.000 overboeken met de mobiele pincode Je daglimiet stel je nog steeds zelf in. Het bedrag is nu maximaal € 25.000. Dat was € 1.000.
  • Geen verschil meer tussen bekende en onbekende rekeningen. Ook overboeken naar onbekende rekeningen kun je nu standaard met je mobiele pincode doen. Dat moest eerst met je digipas.

Registreer voor 12 september opnieuw je mobiele pincode

Iedereen gaat over naar de beter beveiligde mobiele pincode. Om je veiligere pincode te gebruiken, is het wél nodig om eenmalig je mobiele pincode opnieuw te registreren met je digipas of digicode. Zo kan de nieuwe techniek in de app veilig en versleuteld geactiveerd worden.

Heb je de beter beveiligde mobiele pincode nog niet geactiveerd? Doe dit dan voor 12 september:

  • Ga naar ‘Instellingen’ en ‘Inloggen en limieten’.
  • Kies daar ‘Mobiele pincode opnieuw registreren’.

Je bevestigt je nieuwe code met je digipas of digicode.

Goed om te weten: Je kunt de nieuwe code alleen registreren in de nieuwste versie van de app
Gebruik je de app ook op andere toestellen? Of die van je kinderen? Denk er dan aan om het daar ook te activeren.

Twijfel je of je de veiligere mobiele pincode gebruikt?

Weet je niet of je veiligere mobiele pincode nu wel of niet werkt in je app? Dat kun je heel makkelijk nakijken:

Bij je betaalrekening en spaarrekening:

  • Zie je bij je instellingen in de app een uitroepteken (!) in het rood staan? Dan moet je daar je je mobiele pincode nog opnieuw registreren.

Extra check bij je betaalrekening:

  • Als je de daglimiet in de app kunt instellen tot € 25.000 dan weet je dat je veiligere pincode actief is. Je controleert het bij ‘Instellingen > Inloggen en limieten > Daglimiet wijzigen > Mobiele pincode’.

Als je niet opnieuw registreert

Wacht je met registreren tot 12 september? Dan kun je de app niet meer gebruiken met je huidige pincode. Je moet je dan weer opnieuw aanmelden met je digipas of digicode. Dat kun je dus beter voor zijn.

Alles over je digipas

Alles over je digipas

Lees meer over je digipas en hoe je een probleem met je digipas oplost.
Probleem met je digicode

Probleem met je digicode

Kun je niet inloggen of zie je een melding? Ontdek hoe je het probleem oplost.