Test: Een digipas aanvragen

Heb je een digipas nodig? Hier lees je wanneer je een nieuwe digipas kunt aanvragen.

De digipas wordt vervangen

Nieuwe klanten krijgen geen digipas meer. De digipas wordt vervangen door andere inlogmiddelen, zoals de SNS Mobiel Bankieren app.

Bekijk op welke manier je (ook) kunt inloggen

Digipas aanvragen

Hoe een digipas aan te vragen?

Doorloop onze stappen om te weten of je een digipas kunt aanvragen.


Problemen die je zelf kunt oplossen

  • Als je de initiële code voor je SNS Digipas niet hebt ontvangen of bent kwijtgeraakt kun je contact opnemen met de SNS Klantenservice op
    030- 633 30 00 op werkdagen van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. Als je de code bent vergeten blokkeer je de digipas door vijfmaal een foutieve code in te voeren. Na de vijfde keer toont deze een lock pin code. Noteer dit nummer, deze heb je namelijk nodig om een deblokkeringscode aan te vragen. .
  • De SNS Digipas kan verschillende foutmeldingen geven. Hieronder lees je hoe je het probleem mogelijk kunt oplossen:

    Foutcode Reden en mogelijke oplossing
    FAIL 1 t/m FAIL 4 Je hebt (meerdere malen) een verkeerde pincode ingevoerd. Druk op de toets met het driehoekje. Er verschijnen 5 streepjes, vul vervolgens de juiste pincode in.
    FAIL 5 Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De SNS Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "Deblokkeren SNS Digipas”.
    LOCK PIN of zeven cijfers Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De SNS Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die gegeven worden bij "Deblokkeren SNS Digipas”.
    DISABLED, 0000 of serienummer De digipas is onbruikbaar geworden.
    BATT 0 t/m BATT 5 De batterij van de digipas is (bijna) leeg. Probeer niet zelf de batterij te vervangen.
    Button Je krijgt deze foutmelding te zien zodra een toets van de digipas vastzit (bv door te hard te drukken). Als je de zijkant van de digipas bekijkt zie je welke toets het gaat. Vaak kun je dit zelf oplossen door met een klein voorwerp (zoals bijv. een naald of een pen) de toets los te wrikken.

  • Als je vijf keer een foutieve pincode invoert, dan toont het scherm de code LOCK PIN en een nummer van zeven cijfers. Dit zevencijferige nummer heb je nodig om de digipas vrij te geven. Je kunt een deblokkeringscode aanvragen via de SNS Klantenservice op 030- 633 30 00. Bereikbaar op werkdagen van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur
  • Als betaalklant met een betaalpas kun je snel en eenvoudig onze betaal app installeren. Als je de app hebt geïnstalleerd, heb je de digipas niet meer nodig. Je ondertekent en logt voortaan in met de QR-code die je scant met de app. Hoe dit werkt en je dit kunt regelen lees je op deze pagina.

Mijn SNS aanvragen

Kun je nog niet internetbankieren in Mijn SNS? In onderstaande gevallen kun je het beste toegang aanvragen:

  • Bij een nieuwe mederekeninghouder zonder Mijn SNS.
  • Bij een nieuwe gemachtigde zonder mijn SNS.
  • Bij een nieuwe wettelijk vertegenwoordiger zonder Mijn SNS.

Geldt een van deze dingen voor jou? Vraag dan Mijn SNS aan.

Mijn SNS aanvragen

Tip! De SNS Mobiel Bankieren app

Heb je de SNS Mobiel Bankieren app al? Dan kun je online bankieren waar en wanneer je wilt. Met de QR-code kun je veilig inloggen op Mijn SNS. Al ruim 1.390.000 klanten gingen je voor!

Meer over de SNS Mobiel Bankieren app

Meer informatie over de digipas

Meer informatie over de digipas

Hoe gebruik je de digipas, wat zijn de limieten en hoe los je problemen met je digipas op?
Nu mijn SNS aanvragen

Nu mijn SNS aanvragen

Als je nog niet kunt internetbankieren dan vraag je eerst Mijn SNS aan.