Onze missie: Nederland financieel onbezorgder maken

Alleen een betaalrekening, spaarrekening of hypotheek aanbieden, is niet genoeg. We willen ervoor zorgen dat iedereen in Nederland zich financieel onbezorgder voelt. Om te beginnen onze eigen klanten.

Slim meedenken

We verdiepen ons in wat Nederlanders financieel bezighoudt. En proberen daarin slim mee te denken. Met handige producten, diensten en andere oplossingen.
We kunnen je financieel onbezorgder maken op 3 manieren:

  1. Door je te helpen met het ontwikkelen van je financiële vaardigheden
  2. Door je met handige hulpmiddelen inzicht en overzicht te geven in je financiën
  3. Door je financiële zorgen aan te pakken

1. Financiële vaardigheden

Leren internetbankieren

Financieel en digitaal meekomen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Er zijn mensen die niet weten hoe internetbankieren werkt en er daardoor maar niet aan beginnen. Dus geven we les in internetbankieren. En hebben we voor mensen die slecht zien of een motorische beperking hebben speciale middelen, zoals een digipas met extra grote knoppen. Internetbankieren voor iedereen

Kinderen leren omgaan met geld

Kinderen die van jongs af aan goed leren omgaan met hun geld, hebben daar later profijt van. We helpen ze graag om financieel zelfredzaam te worden.
Eurowijs

Wist je dat …


... we al sinds 1817 mensen financieel helpen. Toen werd onze voorganger opgericht: de Nutsspaarbank. Het was de eerste spaarbank die ervoor moest zorgen dat Nederlanders zich financieel konden redden. Een bank voor de mensen dus.

2. Handige hulpmiddelen

Bewust besteden

Het is belangrijk dat je je geldzaken goed op orde hebt. En houdt. We vinden het een van onze belangrijkste taken om je daarbij te helpen. Bijvoorbeeld met het online huishoudboekje en de attenties in Mijn SNS. Zodat jij weet hoe het zit met je geldzaken.
Meer over bewust besteden

Looptijdservice bij je hypotheek

Een hypotheek sluit je meestal af voor 30 jaar. En in die tijd kan er veel veranderen. Daarom vinden we het logisch dat we tijdens de looptijd contact met je blijven houden. Zo nodigen we je elke 2 jaar uit om te checken of je hypotheek nog bij je past. En krijg je jaarlijks een seintje of je rente misschien omlaag kan.
SNS Hypotheek Looptijdservice

3. Minder financiële zorgen

Hulp bij je hypotheek

Verandert je situatie en lukt het even niet om je hypotheek te betalen? Dan helpt het Hulpteam Hypotheken je om weer financieel gezond te worden. Bijvoorbeeld met coaching en budgettips. Of door je hypotheek aan te passen als het niet anders kan.

Altijd een winkel in de buurt

De financiële situatie van elke klant is anders. En dus is een persoonlijke aanpak heel belangrijk. Zo kunnen we echt ontdekken wat je nodig hebt om je zorgen weg te nemen. Daarom kiezen we ervoor om onze winkels niet te sluiten, en zelfs nieuwe te openen. Want je bent voor ons meer dan een rekeningnummer.
Zoek een winkel

We blijven eraan werken

We doen er ook de komende jaren alles aan om je financieel onbezorgder te maken. Op deze pagina lees je binnenkort welke oplossingen we je nog meer bieden en welke handige hulpmiddelen je nog kunt verwachten.

Waarom zou je voor SNS kiezen?

Waarom zou je voor SNS kiezen?

Bijvoorbeeld omdat we betrokken zijn. Maar er zijn meer redenen waarom je klant zou willen worden bij SNS.
Verandert je financiële situatie?

Verandert je financiële situatie?

Levensgebeurtenissen zoals samenwonen of gezinsuitbreiding hebben invloed op je geldzaken. Kijk wat er voor jou verandert.



Terug naar boven