SNS laat nieuwe klanten direct via de app rekening openen
Update app
De nieuwste versie van de SNS app kent een aantal nieuwigheden, zoals het scannen van het ID-bewijs met de camera van het toestel. Hierdoor vult de app de persoonsgegevens van nieuwe klanten automatisch in. Na afloop verwijdert de app de gegevens. De update is beschikbaar voor Android en IOS, smartphones én tablets.
Zelf kiezen waar en wanneer je bankiert
Ton Timmerman, directeur klantcontact SNS: “Nieuwe klanten willen graag snel en gemakkelijk klant worden en een product gebruiken. Daar hoort ook het openen van een nieuwe betaal- of spaarrekening bij. Naast de website moet dit ook mogelijk zijn via je mobiel of tablet. In het verleden moesten nieuwe klanten daarvoor nog speciaal naar de winkel voor de kopie van het paspoort. Met de nieuwe app kan deze stap worden overgeslagen. Wel blijft het nodig dat nieuwe klanten 1 cent overmaken.” SNS verwacht dat binnenkort ook bestaande klanten gebruik kunnen maken van de nieuwe mogelijkheden van online identificatie.
Mobiele apps steeds populairder
Onderzoek van De Nederlandsche Bank laat zien dat ruim een kwart van de bevolking gebruik maakt van mobiel bankieren. Van alle online aankopen start 65% op de mobiel. Bij SNS is het aantal gebruikers in 2014 sterk gestegen met 55%. De SNS App wordt gemiddeld per klant 28 keer per maand gebruikt. SNS blijft doorlopend de app verbeteren. Eerder meldde de bank al bezig te zijn met het verkennen van de mogelijkheden om per smartphone te betalen.