Betaalverzoek beschikbaar in mobiele app SNS

03-10-2018
Vanaf vandaag kunnen klanten van SNS vanuit de Mobiel Bankieren app een betaalverzoek versturen via Whatsapp, sms of e-mail. Met een iDEAL-betaallink of QR-code kan het te verrekenen bedrag direct worden terugbetaald. De functie heeft een rekenhulp en werkt bij alle banken.

Bij het betalen via de iDEAL-link staat het geld binnen 15 minuten op de rekening van de ontvanger. Bij de QR-code is dit dezelfde dag of de volgende werkdag. De betaling in de app verloopt via een tussenrekening van SNS. SNS betaalt het vervolgens aan de verzender van het verzoek. In de app kun je ook eenvoudig bijhouden wie al heeft betaald. Het maximale bedrag per betaling is 750 euro.

Ton Timmerman, directievoorzitter SNS: “Klanten van alle drie de banken vroegen ons al enige tijd waarom zij nog geen betaalverzoek vanuit de eigen mobiele app konden versturen. Ik ben blij dat we daar nu gehoor aan kunnen geven, want wij willen onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn.”