Last van DDoS-aanvallen

Nieuwsberichten
29-01-2018

Net als bij andere banken kon je vandaag bij ons zeer korte tijd niet online bankieren door DDoS-aanvallen. We hebben meteen ingegrepen waardoor je onze online diensten snel weer kon gebruiken. Sorry voor het ongemak.

Wat is een DDoS-aanval?

Bij een DDoS-aanval worden computernetwerken en -servers in korte tijd gebombardeerd met grote hoeveelheden dataverkeer. De servers raken dan overbelast. Deze aanvallen zijn bedoeld om onze online diensten, zoals internetbankieren, onbereikbaar te maken voor klanten.

Zijn mijn gegevens en geld in gevaar?

Persoonlijke gegevens en rekeningen worden bij zo'n aanval niet buitgemaakt. We hebben snel ingegrepen en de dienstverlening is snel hersteld. We houden alles actief in de gaten om in te kunnen grijpen als het nodig is. Helaas gebruiken criminelen het nieuws over de DDoS-aanvallen als onderwerp in valse emails of telefoongesprekken uit naam van SNS. Ze proberen om je inloggegevens en persoonlijke informatie te achterhalen. Lees meer over valse e-mails en veilig bankieren.

Achtergrondinformatie

Lees meer over de DDoS-aanvallen in dit artikel van de Volkskrant.

Terug naar boven