Halfjaarcijfers de Volksbank

Cijfers
16-08-19

De halfjaarcijfers over 2019 van de Volksbank zijn bekend. SNS is onderdeel van de Volksbank. Lees hieronder een samenvatting van de resultaten en klik hier voor meer informatie.

Duurzaam: bij de Volksbank draag je bij aan een schonere wereld

De balans van de Volksbank is inmiddels voor 41% klimaatneutraal. We berekenen de CO2-uitstoot (CO2-verlies) en de vermeden CO2-uitstoot (CO2-winst) van al onze investeringen. Denk aan hypotheken, beleggingen in groene obligaties en duurzame financieringen zoals windparken.

Reputatie: consumenten, klanten en medewerkers schenken de Volksbank meer vertrouwen

  • De Net Promotor Score is +1 (de mate waarin klanten onze merken aanbevelen). De NPS steeg jaren gestaag en is nu voor het eerst in de plus: er zijn meer mensen die de Volksbank aanbevelen dan mensen die kritiek hebben op de Volksbank.

  • Medewerkers geven een mooie eerste score (een 7,6) op de nieuwe gedeelde waarde oprechte aandacht. Bankieren met de menselijke maat wordt ook door de medewerkers gevoeld.

  • De Volksbank is met drie punten gestegen, van 16 naar 13, op de reputatiescore van de 30 grootste Nederlandse bedrijven. Dat is één plaats onder de Rabobank (nr. 12) en boven ING (nr. 18) en ABNAMRO (nr.24). De financiële sector geniet weinig vertrouwen en beleggers vinden de sector weinig innovatief. De Volksbank is, tegen dit negatieve sentiment in, 3 punten gestegen op de ranglijst. 

Financiële weerbaarheid

De score op onze doelstelling voor financiële weerbaarheid is onveranderd gebleven op 49. Daarmee geven onze klanten aan in hoeverre zij zich gesteund voelen door de Volksbank bij het oplossen van financiële zorgen. We zitten dus op de goede weg, onze doelstelling voor 2020 is 50.

Bijdrage SNS

SNS versterkt de ambitie van de Volksbank en draagt bij aan deze resultaten door:

  • Wij zijn de bank die slim meedenkt met de gewone Nederlander over zijn of haar financiële huishouden.

  • We krijgen veel vertrouwen van onze klanten. Een onderzoek van de Consumentenbond in mei 2019 gaf aan dat klanten onze producten en diensten bekronen met een 8,0.

  • Met onze ruim 200 vestigingen werken wij aan meer persoonlijk contact en betrokkenheid met onze klanten. Voor het eind van dit jaar kunnen SNS-klanten met alles terecht bij vaste teams van medewerkers: live, telefonisch of via een chatfunctie.

Vragen over dit bericht? Neem contact op met Sijmen Veenstra, 06-30906119.

Terug naar boven